روسیه: بخش بزرگی از تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از انهدام بخش های مربوط به تاسیسات نظامی اوکراین توسط نیرو های موشکی این کشور خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگر کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، موشک‌های روسیه تجهیزات مربوط به موشک اندازهای چندگانه، هویتزر و توپخانه متحرک اوکراینی را منهدم کردند.
کوناشنکوف گفت: "نیروهای موشکی روسیه چندین باتری از سلاح‌های سنگین نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده‌اند."
وی افزود: نیروهای موشکی دو پایگاه فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، یک باتری موشک انداز چندگانه بی ام-21 گراد، یک باتری توپخانه متحرک "گووزدیکا"، یک باتری هویتزر دی-30 و همچنین چهار منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را مورد اصابت قرار دادند.
علاوه بر این، نیروی هوافضای روسیه با موشک های بسیار دقیق، پرتابگر سامانه موشکی تاکتیکی "توچکا-او" سه رادار و هدایت سیستم دافع هوای اس-300 و همچنین یک انبار مهمات و 9 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را منهدم کردند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "تسلیحات هوایی و دریایی بسیار دقیق و دوربرد نیروی نظامی ما شش پست برق کششی را در مناطق ایستگاه‌های راه‌آهن پادوبرس، لیوو، ولووتس، تیمکوو و پیاتیخاتکا منهدم کردند که از طریق آن‌ها به گروه‌های نظامی اوکراینی در دونباس تسلیحات و مهمات ساخت ایالات متحده و کشورهای اروپایی ارسال می شد."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала