روسیه دست داشتن آمریکا در توسعه آزمایشگاه های سلاح بیولوژیکی در خاک اوکراین را فاش ساخت

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2022
عضو شوید
رئیس کمیته تحقیقات روسیه از دست داشتن وزارت دفاع ایالات متحده در توسعه سلاح های بیولوژیکی در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه در مصاحبه با RT گفت: بازرسان روسی موفق به شناسایی افرادی شدند که در توسعه سلاح های بیولوژیکی در اوکراین نقش داشتند.
وی گفت: "تجزیه و تحلیل اسناد به دست آمده، شناسایی حلقه افراد مرتبط با فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی در اوکراین، از جمله نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده و پیمانکاران آمریکایی را ممکن ساخت.
باستریکین خاطرنشان کرد که کمیته تحقیقاتی روسیه در حال بررسی یک پرونده جنایی در مورد این موضوع است.
رئیس کمیته تحقیقات روسیه افزود: بازرسان همچنین دریافتند که از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دالر برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.
وی گفت: پنتاگون هزینه نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین را پرداخت کرده است.
باستریکین در پایان گفت: "نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
در طی یک عملیات نظامی ویژه، وزارت دفاع روسیه شواهد و اسنادی از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین را به دست آورد که در آنها کار بر روی برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. این آزمایشگاه ها شامل شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی بود که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که پسر هانتر بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала