هشدار انقره به مسکو

© AP Photo / Andrew Harnikچاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست
چاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2022
عضو شوید
چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به مسکو درباره واکنش در صورت حمله به یکی از اعضای ناتو هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ناتو در درگیری اوکراین دخالت نخواهد کرد، اما در صورت حمله روسیه به یکی از متحدین ناتو پاسخ لازم داده خواهد شد.
چاووش اوغلو تاکید کرد: "موضع ائتلاف آتلانتیک شمالی روشن است. اما اگر کوچکترین حمله ای به هر متحدی صورت گیرد، ما پاسخ مناسبی خواهیم داد".
Встреча министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
سپاسگزاری چاووش اوغلو از لاوروف برای آزادی گروگان ها در ماریوپل
به گفته این دیپلمات، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلاش می کند تا اوضاع اوکراین را حل کند و دیداری بین ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی روسای جمهور روسیه و اوکراین ترتیب دهد.
"ما صادقانه به تلاش های خود ادامه می دهیم. رئیس جمهور ما هم در مواقع لزوم با آنها تماس می گیرد و آنها با او تماس می گیرند.
وی افزود: انقره همچنین امکان سازماندهی سفر مشترک سران تعدادی از کشورها از جمله برازیل به مسکو را برای حل و فصل اوضاع اوکراین بررسی خواهد کرد.
چاووش اوغلو گفت: ما روی این موضوع کار خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد .ونزوئلا با روسیه روابط خوبی دارد. برازیل و ونزوئلا هر دو گفته اند که جنگ باید متوقف شود. رئیس‌جمهور برازیل گفت که اگر برای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مفید باشد، می‌تواند سفری مشترک با سران تعدادی از کشورها به مسکو ترتیب دهد. ما گفتیم که قصد داریم که به این تلاش ها کمک کنیم.
پیشنهاد غیر منتظره ای مسکو به انقره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2019
پیشنهاد غیر منتظره ای مسکو به انقره
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد ابراز عقیده کرد که راه حل دیپلماتیک معقولی برای بحران اوکراین پیدا خواهد شد. او بعداً گفت که انقره روی برقراری صلح در اوکراین در آینده نزدیک حساب می کند.
در 10 مارچ، ترکیه مذاکراتی را با وزرای خارجه روسیه و اوکراین، سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا ترتیب داد. همچنین در 29 مارچ، نشست هیئت های روسیه و اوکراین در استانبول برگزار شد.
روز گذشته، لاوروف گفت که اگر کیف یک مذاکره کننده صادق و وظیفه شناس باشد، مذاکرات با اوکراین می تواند پیشرفت کند. به گفته وی، روند مذاکرات "گیر" مانده، از جمله به این دلیل که مقامات اوکراین دستورالعمل هایی را از پایتخت های غربی دریافت می کنند که آن را تسریع نکنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала