پسر بی نظیر بوتو وزیر خارجه پاکستان شد

© AFP 2023 / MAX NASHبلاول بھٹو زردار یپسر بی نظیر بهوتنو
بلاول بھٹو زردار یپسر بی نظیر بهوتنو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
پسر نخست وزیر پیشین پاکستان به عنوان وزیر امور خارجه پاکستان گماشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، بلاول بوتو زرداری" سیاستمدار جوان و فرزند ارشد "بی نظیر بوتو" نخست وزیر پیشین پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید، وزیر خارجه پاکستان شد.
به گزارش منابع رسمی پاکستان، بلاول بوتو زرداری رهبر حزب مردم پاکستان امروز (چهارشنبه) در کاخ ریاست جمهوری و در حضور "شهباز شریف" نخست وزیر و "عارف علوی" رئیس جمهوری سوگند یاد کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عمران خان برکنار شد
حزب مردم پاکستان (PPP) به عنوان دومین حزب بزرگ در ائتلاف، نقش خود را در احیای دموکراسی، اعمال اصلاحات انتخاباتی، مبارزه برای اقتصاد عادلانه تر و پیشبرد منافع پاکستان در جهان ایفا خواهد کرد.
زرداری روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود با عکس هایی از مراسم تحلیف خبر داد.
به گزارش شبکه پاکستانی "جیو تی وی"، وزیر خارجه این کشور پس از تصدی مسئولیت، جلسه توجیهی با کارکنان این اداره برگزار کرد و در جریان آن در جریان وضعیت جاری قرار گرفت.
زرداری 33 سال سن دارد و جوانترین وزیر خارجه پاکستان در تاریخ این جمهوری شد. او پسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب مردمی پاکستان است که در یک حمله تروریستی در سال 2007 کشته شد. در 11 اپریل، شهباز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان (جناح نواز)، به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد. کاندیداتوری شریف 174 رای از 342 رای مجلس را به خود اختصاص داد. سلف او، عمران خان، که نماینده حزب میانه رو جنبش عدالت بود، در 10 اپریل با رای عدم اعتماد برکنار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала