زیان 29 میلیارد دالر ماسک پس از خرید توییتر

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
عضو شوید
بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا پس از خرید توییتر 29 میلیارد دالر ضرر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه داده های پیشخوان فوربس Real-Time، دارایی خالص ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا، در نخستین روز پس از توافق وی با توییتر برای خرید این شبکه اجتماعی، 29 میلیارد دالر کاهش یافت. دلیل چنین ضررهایی کاهش ارزش سهام تسلا بود.
Предприниматель Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2022
ماسک توییتر را خرید
در نتیجه معاملات روز سه شنبه، اوراق بهادار این شرکت بیش از 12 درصد کاهش یافت. این قوی ترین افت روزانه از فیبروری 2020 است.
ماسک در 4 اپریل گفت، که مالک 9.2 درصد سهام توییتر است و در 14 اپریل گفت، که آماده است همه ای 100 درصد سهام توییتر را به قیمت 54.2 دالر بخرد. توییتر در همان روز قول داد که پیشنهاد ماسک را بررسی کند. چند ساعت بعد، شاهزاده سعودی الولید بن طلال که سهام این سرویس را دارد، پیشنهاد ماسک را رد کرد و آن را مغایر با ارزش واقعی شرکت خواند. در 15 اپریل، هیئت مدیره توییتر یک طرح حمایت از سهامداران (به اصطلاح "قرص سمی") را تصویب کرد که قرار بود از تصاحب ناخواسته ماسک بر شرکت جلوگیری کند. قرار بود این طرح تا 14 اپریل 2023 اجرا شود. سپس رسانه ها نوشتند که ماسک به دنبال راه هایی برای تامین مالی خرید توییتر است و قصد دارد 10 تا 15 میلیارد دالر سرمایه گذاری کند. ماسک تصریح کرد، که حاضر است 46.5 میلیارد دالر برای توییتر بپردازد و می‌خواهد فورا مذاکرات را برای دستیابی به توافق نهایی آغاز کند. در پایان ماه اپریل، این شرکت اعلام کرد، که ماسک این شبکه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دالر خریداری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала