پیش بینی "افزایش بی‌سابقه" درآمدهای نفتی روسیه

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан
Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای آمریکایی در مقاله‌ای رکورد درآمدهای نفتی بی سابقه برای روسیه را پیش بینی نموده است
به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی می‌نویسد: درآمد صادرات نفت روسیه در ماه آپریل توانست افزایش قابل توجهی از مدت مشابه سال های قبل داشته باشد.
به گفته نویسنده، این سناریو با توجه به رشد عرضه انرژی به اروپا، هند و ترکیه امکان پذیر شده است.
نویسنده این مقاله می‌گوید: "اکنون بسیاری از کشورهای که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، با خرید منابع انرژی از روسیه، اقدامات خود را به‌طور جدی تضعیف می‌کنند. در برخی موارد، حجم تحویل در آپریل حتی از ماه مارچ نیز بیشتر شده است".
نویسنده به اظهارات مت اسمیت، کارشناس شرکت نظارت بر نفت کپلر اشاره می‌کند که اخیراخاطرنشان کرده است که " علیرغم اقدامات محدودکننده غرب علیه مسکو، صادرات طلای سیاه از 3.3 میلیون بشکه در روز در ماه مارچ به 3.6 میلیون بشکه در ماه آپریل افزایش یافت".
به گفته کارشناس تعجب آور است که محموله‌‌‌های نفت خام روسیه با سرعت شگفت‌‌‌انگیزی در حال فروش هستند و صادرات نفت خام روسیه تا کنون در این ماه بیشتر از ماه های گذشته بوده است
ادوارد فیشمن، متخصص سابق وزارت امور خارجه ایالات متحده به نوبه خود، ابراز عقیده نموده است که روسیه حداقل روزانه یک میلیارد دالر از فروش نفت و گاز به دست می‌‌‌آورد که بخش عمده این صادرات به اروپا انجام می‌شود.
فیشمن گفت: برخی از کشورهای اروپایی به اوکراین کمک نظامی می کنند، اما در مقایسه با پرداخت نفت و گاز روسیه این رقم بسیار ناچیز است.
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی ویژه را در اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که عمدتاً بر بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت. برندهای منفرد اعلام کرده اند که فعالیت خود را در کشور متوقف خواهند کرد.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی خواند که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات آمادگی خود را برای چنین سناریویی اعلام کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی اقداماتی را برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام داد. مقامات همچنین از انتقال پرداخت برای تامین گاز به کشورهای غیردوست به روبل خبر دادند. دولت طرحی برای مقابله با تحریم ها تهیه کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала