ترامپ: ایران از ما نمی‌ترسد، چین هم به ما احترام نمی‌گذارد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت فعلی این کشور گفت، ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و چین نیز به آمریکایی‌ها احترام نمی‌گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا حین سخنرانی در بنیاد هریتیج در ایالت فلوریدا گفت، "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا، با اقدامات غلطش این کشور را در برابر دشمنانش آسیب‌پذیر کرده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص اقدامات غلط بایدن به مثال‌هایی از جمله نحوه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان اشاره کرد و گفت باید پایگاه هوایی بگرام در اختیار آمریکا باقی می‌ماند تا بتوان برنامه اتمی چین را پایش کرد.
ترامپ در این سخنرانی گفت: "چین به ما احترام نمی‌گذارد، ایران از ما نمی‌ترسد و روسیه با عملیات ویژه در اوکراین نشان داده تا چه حد فکر می‌کند رهبران ما ضعیف هستند".
او با تکرار ادعاهای قبلی و افسوس بابت شکست در انتخابات آمریکا گفت: "این اتفاقات، هرگز تحت دولت ترامپ رخ نمی‌داد. هرگز حتی ممکن هم نبود. این خطرناک‌ترین دوره از تاریخ کشور ما است".
ترامپ افزود: "ملت ما در افغانستان تحقیر شد، جایی که سربازان ما کشته شدند و شماری از آمریکایی‌ها را جا گذاشتند و آن‌ها گروگان گرفته شدند. آن‌ها سخت‌افزارهای نظامی را جا گذاشتند. ما تسلیم شدیم".
ترامپ در ادامه این سخنرانی گفت: "من سربازهای مان را از سوریه و عراق خارج کردم و فقط چند ماه با خروج از افغانستان فاصله داشتیم. من بودم که تعداد سربازان در آنجا را به دو هزار نفر کاهش دادم".
ترامپ هفته گذشته نیز با انتقاد از عملکرد دولت بایدن مدعی شد که توافق دولت بایدن با ایران بدتر از توافق دوران ریاست‌جمهوری "باراک اوباما" خواهد بود و چنین توافقی می‌تواند به معنای نابودی اسرائیل باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала