چرا بایدن از رفتن به کی‌یف منصرف شد؟

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
نشریه‌ی چینی در گزارشی نوشت، امتناع بایدن از رفتن به کی‌یف، نشان داد که ایالات متحده آمریکا تا چه اندازه در تصمیم‌گیری های خود محدود است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز می نویسد، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای به تعویق انداختن سفر به اوکراین، توانایی محدود واشنگتن برای حل مناقشه را نشان می دهد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته گفت که نمی‌داند برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با توجه به حمایت آمریکا از اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور، به کی‌یف سفر خواهد کرد یا خیر.
ژو فنگ، نویسنده این گزارش در ادامه نوشت، این واقعیت که بایدن تصمیم به اعزام نیرو به اوکراین گرفت و از بسیاری جهات ایده سفر به کی‌یف را کنار گذاشت، توانایی محدود ایالات متحده برای مشارکت در درگیری را نشان می دهد. در چنین شرایطی، اوکراین برگ برنده خود را از دست می دهد.
مفسر چینی معتقد است که بلاتکلیفی بایدن برای سفر به اوکراین نشان دهنده اهداف خودخواهانه کاخ سفید نیز هست.
در این مقاله آمده است که "نمایش" در مورد سفر احتمالی بایدن به کیف نشان می دهد که اظهارات ایالات متحده در مورد "حمایت از اوکراین" چیزی بیش از یک بازی با استفاده از طرف اوکراینی برای سود جویی نظامی نیست.
این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا او برای رفتن به اوکراین آماده است، گفت: "بله".
روز دوشنبه، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت هیچ برنامه‌ای برای سفر بایدن به کی‌یف وجود ندارد.
زلنسکی به سی‌ان‌ان گفت که می‌خواهد بایدن به کی‌یف سفر کند و انتظار دارد که این کار انجام شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала