رسوایی جنسی در پارلمان انگلیس؛ 56 نماینده متهم شدند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر Башня Виктории Вестминстерского дворца (парламент) в Лондоне
Башня Виктории Вестминстерского дворца (парламент) в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2022
عضو شوید
در ادامه معضل رسوایی اخلاقی قانون‌گذاران انگلیس، دست‌کم 56 نماینده پارلمان این کشورمتهم به جنایات جنسی شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز چاپ لندن گزارش داده است که پرونده دست کم 56نماینده متهم به آزار جنسی، به کمیته انضباطی پارلمان ارجاع شده است.
به گزارش این روزنامه، این نهاد پارلمانی انگلیس 70 فقره شکایت علیه نمایندگان یادشده دریافت کرده که از اتهامات آزار جنسی گرفته تا تخلفات جدی تر را شامل می شود.
شکایات علیه دو نماینده حزب ملی اسکاتلند که متهم به آزار جنسی هستند، آخرین مواردی است که توسط یک مقام پارلمانی، تایید شده است.
گفته می‌شود که پاتریک گریدی و پاتریشیا گیبسون، از اعضای ارشد حزب محلی اسکاتلند، به تازگی از سوی کمیته انضباطی پارلمان مورد بازخواست قرار گرفته‌اند.
اطلاعات بیشتری درباره هویت سایر نمایندگان متهم به آزار جنسی در دست نیست. اما سه روز پیش یکی از نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار به نام "عمران خان" به اتهام آزار جنسی یک نوجوان 15 ساله از مقام خود کناره‌گیری کرد.
البته رسوایی اخلاقی قانون‌گذاران انگلیس موضوع تازه‌ای نیست و سه سال پیش به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد.
در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس ‌شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند.
این گزارش می‌افزاید، یک‌ پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده اند و این در حالی است که 75 درصد آن‌ها، از ترس از دست‌ دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.
در این گزارش آمده است: شواهد به‌ دست‌ آمده نشان می‌دهد که تغییر فرهنگ کاری در پارلمان امری اجتناب‌ناپذیر و ضامن تغییر رفتار متخلفان به شمار می‌رود.
"مایکل فالون" وزیر پیشین دفاع و 'دامیان گرین' معاون اول پیشین نخست‌وزیر انگلیس از جمله شخصیت‌هایی بودند که به دلیل رابطه غیر اخلاقی با زنان جوان درگذشته از سمت خود استعفا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала