بنیاد معارف ترکیه از کمک به بخش آموزش افغانستان خبر داد

© https://twitter.com سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر داخله دولت طالبان
سفیر ترکیه در کابل در دیدار با وزیر داخله دولت طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
عضو شوید
بنیاد معارف ترکیه در هشت ولایت افغانستان نزدیک به پنجاه مکتب ایجاد کرده است و در این مکتب‌ها دانش‌آموزان از سوی آموزگاران ترکی و افغانی آموزش می بینند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رییس بنیاد معارف ترکیه در افغانستان میگوید که انقره با امکانات دست داشته‌ اش بخش آموزش افغانستان را کمک می کند. مسوولان این بنیاد در یک برنامه افطاری در سفارت ترکیه در کابل می افزایند که ترکیه متعهد به ارائه خدمات بهتر در بخش معارف افغانستان است و در آینده به هدف توسعه افغانستان پروژه های مشترک را به راه خواهد انداخت.
صالح ساغر، رییس بنیاد معارف ترکیه در افغانستان، گفت:"ما شاید نتوانیم مشکل معارف افغانستان را به صورت کل برطرف کنیم اما به عنوان یک نهاد جهانی که تجربه خوب دارد در خدمت مردم و ملت افغانستان قرار داریم و تجربه‌ که در عرصه معارف داریم و با امکانات دست داشته‌ خود در خدمت شما قرار خواهیم گرفت."
در این برنامه‌ افطاری دیپلوماتان ترکی و طالبان در باره آموزش و پرورش و نیز کیفیت آن در افغانستان سخنرانی کردند اما هیچ مسوول به شمول سرپرست وزیر معارف کشور در باره گشایش مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم چیزی به زبان نمی آورد.
سرپرست وزارت معارف طالبان: شریعت اسلامی با آموزش زنان مخالفت ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
اظهار بی خبری وزارت معارف طالبان از دستور مسدودماندن مکاتب
نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف، گفت:"روی کاغذ ها تعلیم زیاد است اما به حساب کیفیت به بسیار تقویه به بسیار کمک نیاز دارد که تعلیم افغانستان به پا ایستاد شود."
در همین حال سرپرست وزیر اطلاعات و فرهنگ، کمک ‌های ترکیه را به بخش معارف افغانستان می ستاید. خیرالله خیرخواه، سرپرست وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان، گفت:"ما به این ها صدا می کنیم که شما در این جا مهمان نیستید این خانه شما است و شما باید خانه خود فکر کنید."
بنیاد معارف ترکیه در هشت ولایت افغانستان نزدیک به پنجاه مکتب ایجاد کرده است و در این مکتب‌ها دانش آموزان از سوی آموزگاران ترکی و افغانی آموزش می بینند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала