Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هواداران فوتبال اروپا؛ تغییرات لیگ قهرمانان سبب راه سوپرلیگ می‌شود

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
هواداران فوتبال اروپا باورمند هستند که تغییرات لیگ قهرمانان می‌تواند راه را برای ایجاد سوپرلیگ هموار نماید.
به گزارش اسپوتنیک؛ رییس "هواداران فوتبال اروپا" هشدار می‌دهد که اگر یوفا برنامه‌های خود در بخش اهدای جوایز لیگ قهرمانان براساس عملکرد گذشته لغو نکند، این موضوع می‌تواند زمینه‌های برگزاری سوپرلیگ در سال‌های آینده را فراهم نماید.
از سال 2024 دو رتبه در چهره‌ی جدید مسابقات برای تیم‌ها کنار گذاشته می‌شود.
حالا دو تیم با بالاترین ضریب امتیاز که بلافاصله خارج از مکان‌های معمولی لیگ قهرمانان اروپا به پایان می‌رسانند، بر اساس پیشنهادات پالایش شده‌ای که ماه گذشته توسط یوفا به اعضای اتحادیه باشگاه‌های اروپا ارائه شد، واجد شرایط خواهند بود.
تصمیم نهایی توسط کمیته اجرایی یوفا در 10 می اتخاذ خواهد شد. اما یک سال پس از این‌که 12 باشگاه اعلام کردند سوپرلیگ را تشکیل داده‌اند، هواداران ابراز نگرانی کردند که منافع باشگاه‌های بزرگ همچنان در یوفا تاثیر زیادی دارد.
رونان اوین مدیر اجرایی هواداران فوتبال اروپا می‌گوید که هیئت حاکمه باید تصمیم بگیرد که آیا باشگاه‌های بزرگ اروپا را راضی کند یا نقش خود را به عنوان تنظیم‌کننده بازی کند.

او به خبرگزاری PA در مورد این موضوع گفت: "آشکارا بین اقدام جمعی سال گذشته (برای جلوگیری از سوپرلیگ) و محافظت از مدل اروپایی ورزش، یکپارچگی ورزشی و شایستگی ورزشی و اصل این ضرایب تناقضی وجود دارد. یوفا باید بین دلجویی از باشگاه‌های بزرگ و رسیدگی به منافع و نگرانی‌های آنها از یک طرف تصمیم بگیرد و به موضع آنها در سال گذشته وفادار بماند. آنها نمی‌توانند آن را از هر دو طرف دریافت کنند، این یک انتخاب بین این دو است."

کمیته اجرایی یوفا در نشستی در 19 اپریل که ساعاتی قبل تحت الشعاع آغاز سوپرلیگ قرار گرفت، فرمت جدیدی را تصویب کرد که شامل 10 مسابقه به جای 6 مسابقه فعلی و شامل دو مکان مشترک بود.
پیشنهاد ضریب کارآمدی از آن زمان به بعد پس از اینکه نگرانی‌هایی از سوی لیگ‌های داخلی مطرح شد مبنی بر این‌که تیم‌ها می‌توانند از رقبای اروپایی با شجره ضعیف‌تر اروپایی به جایگاه‌های صلاحیت جهش کنند، دستکاری شده اما "اوین" تعجب می‌کند که اساساً همان پیشنهادها اکنون روی میز هستند، با وجود این مخالفتی که سوپرلیگ با آن روبرو شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала