نمایندگی افغانستان در سازمان ملل: حملات هوایی پاکستان تجاوز بر تمامیت اراضی افغانستان است

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
عضو شوید
نمایندگی دایمی افغانستان گفته است که از پاکستان خواسته است که حملات خودرا متوقف سازد و به تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است که حملات راکتی نظامیان پاکستان در ولایت‌های شرقی افغانستان در بیست سال اخیر باعث تلفات "زیاد" غیرنظامیان و بی‌جاشدن آنان شده است.
در اعلامیه‌ی این نمایندگی آمده است: "ما روی یک راهکار وسیع برای مبارزه علیه تروریزم و افراط‌گرایی تأکید می‌کنیم. تجاوز و کشتار افراد ملکی تحت هیچ شرایط قابل توجیه نمی‌باشد".
نمایندگی دایمی افغانستان گفته است که از پاکستان خواسته است که حملات خودرا متوقف سازد و به تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
اسلام‌آباد: گروه‌های هراس افگن بدون معافیت از خاک افغانستان در برابر پاکستان فعالیت می‌کند
این نمایندگی در اعلامیه‌ای تاکید دارد که حملات پاکستان نقض آشکار قوانین بین‌المللی، اصول منشور سازمان ملل، قطع‌نامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان از جمله اعلامیه‌ی حسن همجواری است.
قابل ذکر است که بمباردمان هواپیماهای پاکستانی بر مناطق میر صفر و کورایی خوست و بیست تنی کُنر ‌ساحاتی از پکتیکا صورت گرفته است که در نتیجه چندین غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.
منابع می‌گویند، که ظاهرأ این حملات در واکنش به کشته شدن هفت ارتشی پاکستان صورت گرفته که دیروز در وزیرستان شمالی از سوی طالبان پاکستانی کشته شدند و این حملات نیز بر ضد طالبان پاکستانی سازمان‌دهی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала