نماینده پارلمان فنلاند: عضویت در ناتو بسیار محتمل است

© REUTERS / Yves HermanФлаг НАТО перед штаб-квартирой Альянса в Брюсселе, фото из архива
Флаг НАТО перед штаб-квартирой Альянса в Брюсселе, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2022
عضو شوید
"تی تی توپورینن" نماینده پارلمان فنلاند، پیوستن کشورش به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را "بسیار محتمل" می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، توپورینن روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز گفت: مردم فنلاند درباره این موضوع تصمیم خود را گرفته اند و نظرسنجی ها نشانگر حمایت بسیار زیاد برای عضویت در این ائتلاف است. درحال حاضر می‌توانم بگویم که این احتمال بسیار زیاد است، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد که روند پیوستن در ناتو باید به سرعت ممکن انجام شود و این روند در بحث دموکراتیک در پارلمان طی شود. وی افزود که هلسینکی از واکنش روسیه به احتمال پیوستن فنلاند به ناتو آگاه است.
نماینده پارلمان فنلاند می‌گوید: هر کشوری حق دارد تدابیر امنیتی خود را اتخاذ کند. بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم که فضای مانور خود را به دلیل عوامل خارجی محدود نکنیم. بنابراین هرچه روسیه بگوید، ما قطعاً آن را می‌شنویم، اما ما خودمان را می‌سازیم. تصمیمات خود را براساس منافع و شرایط با درنظر گرفتن وضعیت کلی ما اتخاذ می‌کنیم.
پیش از این، در 13 اپریل، گزارشی در مورد تغییر وضعیت امنیتی پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توسط نهادهای دولتی تهیه شده بود که به پارلمان ارائه شد. مجلس هفته آینده بررسی این گزارش را آغاز خواهد کرد.
طبق گزارش رسانه‌های فنلاندی، هلسینکی در حال آماده شدن برای درخواست عضویت در ناتو از طریق یک رویه خاص، در نتیجه نشست مشترک کمیته وزیران سیاست خارجی و امنیتی است و سپس موضع خود را در قالب یک
پیش از این، در 13 آوریل، گزارشی در مورد تغییر وضعیت امنیتی پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توسط نهادهای دولتی تهیه شده بود که به پارلمان ارائه شد. مجلس هفته آینده بررسی این گزارش را آغاز خواهد کرد.
پیشتر سانا مارین نخست‌وزیر فنلاند به موضوع پیوستن کشورش در ناتو اشاره کرده و گفته بود این موضوع در پارلمان به رای گذاشته خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала