اختلاف‌نظر در کنگره امریکا بر سر تصمیم بایدن برای حذف یک راکت هسته‌ای از تسلیحات

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2022
عضو شوید
نشریه آمریکایی پولیتیکو گزارش داد که تصمیم دولت بایدن برای از کار انداختن راکت کروز دریایی جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، کنگره را به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان با این اقدام، دچار اختلاف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، داگ لمبورن، قانونگذار جمهوری‌خواه اهل ایالت کلورادو و عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس که بر زرادخانه هسته‌ای کشور نظارت می‌کند، گفت: در هر صورت، ما باید این تصمیم را تغییر دهیم.
خاطرنشان می‌شود که اگر کنگره بودجه‌ای را برای حفظ راکت کروه هسته‌ای اختصاص دهد، این ضربه بزرگی به حامیان بایدن خواهد زد که امید زیادی به یک سیاست هسته‌ای محدود و هزینه‌های دفاعی متوسط داشتند. در سال 2021 میلادی، دفتر بودجه کنگره تخمین زد که یک راکت کروز جدید و کلاهک آن حداقل 10 میلیارد دالر هزینه دارد، بنابراین این سوال مطرح شد که آیا ارزش این از کار انداختن آن (راکت کروز) را دارد یا خیر.
هدف بودجه دفاعی بایدن از بین بردن بودجه راکت کروز (SLCM-N) و از کار انداختن بمب گرانشی هسته‌ای بی83 است. جمهوری‌خواهان قبلاً از بودجه دفاع ملی در سال مالی 2023 بایدن به ارزش 813 میلیارد دالر انتقاد کرده و آن را برای مبارزه با تورم بالا و پاسخگویی به نیازهای جنگ سالاران در سراسر جهان ناکافی دانسته اند. اکنون قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌گویند که دولت به توصیه جنرال های خود گوش نمی‌دهد.
حامیان سیاست بایدن هشدار می‌دهند که راکت کروز دریایی، که نسخه قبلی آن در اوایل دهه 1990 از رده خارج شده بود و در دولت اوباما برای همیشه از رده خارج شد، وضعیت را بی ثبات می‌کند و به رقابت تسلیحاتی با چین و روسیه دامن می‌زند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала