پوتین: روسیه برنامه فضایی خود را ازسر می‌گیرد

© Sputnik / Russian Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время обращения
Президент РФ Владимир Путин во время обращения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید علی رغم همه سختی ها و سنگ اندازی ها از سوی کشور های خارجی، روسیه برنامه های فضایی خود را تماما محقق خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود به مناسبت روز کیهان‌نوردی در جمع کارگران میدان فضایی "وستوچنی" گفت: روسیه برنامه قمری خود را از سر خواهد گرفت.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که این کشور علیرغم سنگ اندازی ها و تلاش هایی که از خارج برای جلوگیری از حرکت به جلو انجام می شود، همه برنامه ها در بخش فضایی را عملی خواهد کرد.
در روسیه روز 12 آپریل به عنوان روز جهانی فضانوردی جشن گرفته می شود. این روز با دستور رئیس شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی در تاریخ 9 آوریل سال 1962، به افتخار پرواز اولین فضانورد جهان که شهروند شوروی بود و یوری گاگارین نام داشت به عنوان روز فضا نورد نامگذاری شد. یوری گاگارین با فضاپیمای وستوک در تاریخ 12 آوریل سال 1961 به فضا سفر کرد.
سرگی کارولف، آناتولی کریلوف، لئونید واسکرسنسکی ، مسئولین و سرپرستان اولین پرتاب سفینه با سرنشین به فضا بودند.
فضا یکی از آخرین زمینه های همکاری بین مسکو و کشورهای غربی است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала