گزارشگران بدون مرز خواستار دفاع از خبرنگاران افغانستان شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина
Техника представителей СМИ на большой пресс-конференции президента РФ Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
عضو شوید
سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای دفاع از خبرنگاران افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سازمان گزارشگران بدون مرز در نامه‌ای به ریچارد بنت، گزارشگر سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، خواستار اقدام فوری برای دفاع از خبرنگاران و آزادی بیان در این کشور شده است.
در این نامه گفته است که در افغانستان بازداشت‌های خودسرانه خبرنگاران در حال افزایش است و این امر سبب به میان آمدن فضای ترس و وحشت در تمام رسانه‌های این کشور شده است.
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
خبرنگاران: سخنگویان طالبان حاضر به دادن اطلاعات نیستند
این سازمان تأکید است که با وجود گفته‌های ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مبنی بر نافذشدن قانون رسانه‌های همگانی و احیای کمیسیون رسیده‌گی به تخلفات رسانه‌ای، وضعیت رسانه‌های افغانستان به گونه چشم‌گیر بدتر شده است، از جمله بازداشت‌های خودسر و اعمال محدودیت‌های تازه بر رسانه‌ها.
در این نامه گفته شده است که وضع محدودیت بر رسانه‌ها و خبرنگاران از آغاز سال ۲۰۲۲ بیشتر شده و مسوولان استخبارات طالبان به گونه یک‌جانبه اقدام به قطع نشر برنامه‌ها می‌کنند و به گونه مستقیم به بازداشت خبرنگاران دست می‌زنند.
گفتنی است که ریچارد بنت که تابعیت دوگانه بریتانیایی و نیوزیلندی دارد، در ۲۷ مارچ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر این شورا در مورد حقوق بشر در افغانستان، گماشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала