خروج بد از افغانستان؛ محبوبیت جهانی بایدن به 43 درصد کاهش یافت

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty ImagesПрезидент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
عضو شوید
نظرسنجی‌های گالوپ نشان می‌دهد که محبوبیت رهبری آمریکا پس از خروج از افغانستان به 43 درصد کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، یک نظر سنجی موسسه گالوپ (Gallup) حاکی است که سطح محبوبیت بایدن در جهان به دلیل خروج فاجعه بار نیروهای این کشور از افغانستان از 49 به 43 درصد کاهش یافته است.
موسسه گالوپ روز سه‌شنبه، 23 حمل با نشر گزارشی گفته است که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نیمه دوم سال 2021 میلادی و همزمان با خروج از افغانستان محبوبیت‌اش را با درصدی بالا از دست داد.
گزارش جدید گالوپ نشان می‌دهد که تا اوایل ماه اگست 2021، میانگین محبوبیت رهبری آمریکا در سراسر جهان و در 46 کشور 49 درصد بود، اما این رقم پس از ماه اگست و در نیمه دوم همین سال کاهش یافت.
بررسی‌های تازه انجام‌شده در 70 کشور نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن، پس از خروج آمریکا از افغانستان، به 43 درصد کاهش یافته است.
بایدن در آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش به طور میانگین از 45 درصد محبوبیت در 116 کشور برخوردار بود.
موسسه گالوپ به این باور است که عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور که موجی از انتقادها را متوجه بایدن کرد، به برداشت عمومی از امریکا آسیب زده است.
گفتنی است که خروج آمریکا از افغانستان مشکلات سیاسی و اقتصادی شدیدی را به بار آورد و با خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کشور بیشتر شد.
بعد از بیست سال جنگیدن در افغانستان، آمریکا در شرایطی کشور ما را ترک کرد که افکار عمومی در هیچ کجای دنیا را نتوانست قانع کند که پیروز جنگ افغانستان بوده است. در خصوص عراق و سوریه هم همین مسئله در روابط آمریکا با نظام‌های سیاسی این کشورها برقرار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала