مقام‌های ارشد اروپا؛ قربانیان نرم افزارهای جاسوسی اسرائیل

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Вирус-вымогатель на экране копмьютера
Вирус-вымогатель на экране копмьютера - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
رویترز در گزارشی به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شده است که شماری از مقام های ارشد کمیسیون اروپا سال گذشته میلادی هدف جاسوس افزار ساخت یک شرکت اسرائیلی بودند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: در سال 2021، چندین مقام بلندپایه کمیسیون اروپا قربانی نرم افزارهای جاسوسی توسعه یافته توسط شرکت اسرائیلی NSO Group شدند.
رویترز نوشت که دیدیه ویندرس دولتمرد برجسته بلژیکی و کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا از سال 2019میلادی به همراه دستکم چهار نفر از کارکنان کمیسیون اروپا قربانی جاسوس افزار ساخت شرکت "ان اس او" (NSO) بودند.
اتحادیه اروپا زمانی از هدفگیری تلفن های هوشمند کارکنانش باخبر شد که شرکت اپل در ماه نوامبر 2021 به هزاران نفر از کاربران آیفون پیام داد که هدف "مهاجمان تحت حمایت یک دولت" قرار گرفته اند.
رویترز هنوز نتوانسته مشخص سازد که چه عاملی از جاسوس افزار فورسد انتری (ForcedEntry) برای کسب اطلاعات از مقام های مذکور بهره برداری کرده، آیا این عملیات موفق بوده و در این صورت هکرها به چه اطلاعاتی دست یافته اند.
مشخص نیست که کمیسیون اروپا هنوز مشغول بررسی این ماجراست یا خیر.
چندی پیش نیز نتایج تحقیقات جامع بیش از 17 سازمان خبری نشان داد که از نرم افزار پگاسوس شرکت NSO Group نیز برای جاسوسی از تلفن‌های همراه صدها فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان استفاده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала