چشم انداز فایننشال تایمز در خصوص "مرگ" دالر

© AP Photo / Mark LennihanBilletes de dólares
Billetes de dólares  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
عضو شوید
فایننشال تایمز: تسلیحاتی کردن دالر آمریکا می تواند ارز را تضعیف کند و سیستم مالی جهان را تجزیه کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می نویسد که استفاده از دالر می تواند پول آمریکا را تضعیف کند و سیستم مالی بین المللی را متلاشی کند.
مفسرین فایننشال تایمز، خاطرنشان کردند که تحریم هایی که ذخایر ارزی روسیه را مسدود کرد، انگیزه ای برای بسیاری از کشورها برای دور زدن دالر ایجاد کرد.
نویسندگان مطلب به عدم وجود یک ائتلاف جهانی در محکومیت عملیات ویژه روسیه در اوکراین اشاره کردند و تأکید کردند که تنها یک بلوک غربی وجود دارد.
آنها معتقدند این می تواند پیامدهای مهمی برای آینده مالی بین المللی داشته باشد. تاکید می شود که تحریم ها علیه مسکو مورد حمایت چین، برزیل، آفریقای جنوبی و مکزیک قرار نگرفته است.
مرگ دالر در گذشته نیز بارها پیش‌بینی شده بود، اما واحد پول آمریکا همچنان موقعیت خود را حفظ کرد. ناظران نتیجه گرفتند که نه راهی جدید و جسورانه برای اعمال فشار بر حریف، بلکه لحظه ای است که سلطه دالر، مانند "کانال سوئز مالی" شروع به کاهش می کند.
Доллары США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
Rebelión: ایالات متحده به دلیل بی خردی به بزرگترین دشمن دالر تبدیل شده است
فایننشال تایمز در ادامه نوشت: باید به برنامه های دراز مدت چین برای تبدیل یوان به ارز مهمتری در حساب و کتاب های جهانی که واکنش کشورهای غربی به حوادث اوکراین می تواند اجرای آن را تسریع بخشد، توجه داشت و به عنوان بخشی از این استراتژي، چین می تواند پیشرفت سیستم بانکی خود (CIPS) را که در بیش از یکصد کشور استفاده می شود و به عنوان جایگزینی برای سوئیفت در نظر گرفته می شود، سرعت بخشد.
همین روزنامه در ادامه با اشاره به تجارت بین روسیه وهند که در حال بررسی امکان ایجاد سازوکاری برای تسویه با ارزهای ملی است، در ادامه نوشت: با توجه به دالرزدایی از اقتصاد جهانی، این موضوع ممکن است به نوعی آنالوگ مالی مانند آنچه در جریان حمله سه کشور به مصر در سال 1956 رخ داد و نماد افول انگلیسی ها شد، تبدیل گردد.
پیش از این روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکداری و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала