آیا استرس بر چهره تاثیر می‌گذارد؟

© Flickr / Michael ClesleСтрессовая ситуация
Стрессовая ситуация - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2022
عضو شوید
استرس، واکنش طبیعی بدن به محرک هاست اما اگر ادامه داشته باشد باعث مشکلات مختلف درعملکرد دستگاه‌های بدن می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، "کورالای نورکادیلووا" متخصص روان و اعصاب از تاثیر استرس بر چهره افراد صحبت کرد.
به گفته این متخصص، ارتباط بسیار مستقیمی بین چهره و تجربیات درونی وجود دارد. افکار می‌توانند فرآیندهای بیوکیمیایی را فعال کنند که باعث تغییراتی در بهزیستی و چهره (ظاهر) می‌شود. نورکادیلووا تورم التهاب را اولین نشانه‌های استرس نامید. یک حالت عصبی باعث می‌شود که بدن در حالت بی حسی قرار گیرد و در نتیجه گردش لنف، ریتم تنفس و ضربان قلب و سیستم های دفاعی را کند می‌کند.
وی می‌گوید: تمام تجربیات در داخل بدن، در مایع بین سلولی باقی می مانند و باعث تورم و التهاب روی پوست می‌شوند. افزایش وزن یک سیگنال جدی از وضعیت داخلی ناپایدار است. چین و چروک های صورت نشان دهنده تنش مداوم درونی است، به خصوص اگر در پیشانی ظاهر شوند.
این متخصص روان و اعصاب خاطر نشان کرد: مشکلات می‌تواند آنقدر شدید باشد که باعث آلوپسی کامل تا ریزش موهای مژه و ابرو شود. زرد شدن رنگ چشم و پوست می‌تواند با مشکلات کبدی همراه باشد. در این حالت ممکن است بدن فرد نتواند با تمامی اطلاعات دریافتی کار کند و با موقعیت های منفی کنار بیاید.
وی در پایان افزود که پس از استرس، مشکلات معده اغلب ظاهر می‌شود. اختلالات دستگاه گوارش بلافاصله بر وضعیت پوست تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد بثورات و تحریک می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала