اعتراف نظامیان اوکراینی به قتل غیرنظامیان در ماریوپل

© AP Photo / Sergei Chuzavkovاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
نظامیان اوکراینی به کشتن غیرنظامیان در ماریوپل اذعان کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبه نظامیان اوکراینی عضو تشکیلات مسلح در مورد جنایات خود در ماریوپل صحبت کردند. به ویژه، یکی از آنها، یکی از اهالی ماریوپل را به قتل رساند زیرا او نمی توانست پاسخ دهد پالیانیتسا (نان به زبان اوکراینی) چیست.
درنوار ویدئویی که توسط آندری رودنکو؛ فرمانده نظامی فراهم شده است؛ آنتون بایدراکوف، یکی از زندانیان، در شهادت خود به وزارت امور داخله جمهوری خلق دونتسک، گفت که چگونه به یکی از ساکنان ماریوپل شلیک کرد زیرا او از رفتن با او به اتاق دیگر خودداری کرد.
او می‌گوید: "من به آن زن گفتم بیا به خوبی با من برو، اما او گفت نه، من جایی نمی روم، من هم تفنگچه خود را برداشتم و یک گلوله به سمت او شلیک کردم".
بایدرکوف جسد را به خیابان برد. او بعداً فاش کرد که او را در کدام گودال انداخته است.
زندانی به نیروهای امنیتی گفت: "من کمی ترسیده بودم، کمی علاقه مند بودم که ببینم - یک نفر چگونه می میرد."
زندانی دوم، آنتون چردنیک، گفت که او با ماشیندار به یکی از ساکنان شهر که به سوال او در مورد معنای کلمه "سوختن" پاسخی نداده بود شلیک کرد.
پیش از این، یک سرباز اسیر اوکراینی به یولیا مارتوالیوا خبرنگار شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفته بود که فرماندهی آنها منطقه جنگی را ترک کرده و به درخواست‌های نظامیان پاسخی نداده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала