مادورو: غرب تلاش دارد روسیه را "تجزیه" کند

© REUTERS / Marco BelloVenezuela's President Nicolas Maduro attends an agreement signing ceremony with representatives of oil companies: Venezuelan Delta Petroleum and India's ONGC Videsh Limited
Venezuela's President Nicolas Maduro attends an agreement signing ceremony with representatives of oil companies: Venezuelan Delta Petroleum and India's ONGC Videsh Limited - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ونزوئلا می گوید غرب در حال هماهنگ سازی تلاش های اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی در جنگ علیه روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی غرب را به تلاش برای به راه انداختن یک جنگ گسترده علیه روسیه و تقسیم این کشور برای از بین بردن مفهوم "جهان چند قطبی" متهم کرد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با هشدار به اینکه جهان در بحران اوکراین شاهد یک "دیکتاتوری رسانه‌ای" از سوی غرب است، تاکید کرد کشور های برای "تجزیه" روسیه تلاش های خود را هماهنگ کرده اند.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه‌ای که از کانال تلویزیونی دولتی Venezolana de Televisión این کشور نشر شد، گفت: ما از ونزوئلا محکوم می‌کنیم، آن‌ها (غرب) می‌خواهند وارد جنگ شوند تا روسیه را تجزیه کنند، آن را تکه تکه کنند، نابود کنند و به امید دنیای چندقطبی که همه ما می‌توانیم در آن زندگی کنیم، پایان دهند.
وی عنوان کرد که یک "دیکتاتوری رسانه‌ای غربی وجود دارد که هدفش توجیه تنش آفرینی‌هایی است که می تواند به جنگ جهانی مخرب سوم منجر شود."
رئیس جمهور ونزوئلا پیشتر نیز گفته بود که جنگ جهانی آغاز شده است و تحریم‌های اقتصادی مرحله اول این جنگ است و خواستار توقف این تحریم‌ها شده بود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала