زلنسکی: چاره‌ای جز مذاکره با روسیه نداریم

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceЗеленский
Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین گفته است که کشورش باید با روسیه گفتگو کند، چون چاره‌ای جز مذاکراه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در گفتگو با یک روزنامه آلمانی اظهار داشته است که اوکراین همچنان بر روی مذاکر با روسیه حساب می‌کند و گفت: "امروز، اوکراین چاره‌ای جز نشستن در میز مذاکرات ندارد."
پیش از این دمیتری کولیبه وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت که بخاطر تامین صلح در کشورش آماده مذاکرات با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه است.
قبلاً اندری رودینکو معاون وزیر خارجه روسیه خبر داده بود که روسیه از ترکیه سیگنال امکان ملاقات لاوروف با کولیبه را داده است.
Переговоры России и Украины в Гомельской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2022
بخش های اساسی مذاکرات بین روسیه و اوکراین مشخص شد
مذاکرات میان روسیه و اوکراین در تاریخ 28 فبروری و چهار روز بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین آغاز شد و چندین دور نشست در بلاروس انجام گرفت و سپس مذاکره‌کنندگان دو کشور از طریق ویدئوکنفرانس به نشست‌های خود ادامه دادند. در تاریخ 10 مارچ، ترکیه، نشست میان "سرگئی لاوروف" و "دیمیترو کولبا" وزرای خارجه روسیه و اوکراین را در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا سازماندهی کرد و 29 مارچ نشست رو در رو بین نمایندگان اوکراین و روسیه در استانبول برگزار شد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала