وزارت خارجه روسیه: کی‌یف نمی‌تواند از مسوولیت حمله به کراماتورسک فرار کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
وزارت خارجه ورسیه روز جمعه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که کی‌یف نمی‌تواند از مسوولیت حمله راکتی تاکتیکی توچکا-یو به کراماتورسک فرار کند
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ما مطمئن هستیم که مقامات کی‌یف نمی‌توانند از مسوولیت فرار کنند.
پیشتر در روز جمعه، ستاد دفاعی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که نیروهای اوکراینی حمله راکتی به کراماتورسک انجام دادند و قطعات راکت‌ها در نزدیکی ایستگاه راه آهن سقوط کرد. به گفته ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک در این حمله راکتی حدود 30 نفر کشته و حدود 100 نفر زخمی شدند. به گفته دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک ، در جریان این اقدام تحریک آمیز در کراماتورسک از دو راکت توچکا-یو استفاده شده بود که این راکت‌ها فقط در اختیار ارتش اوکراین قرار دارد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که نیروهای مسلح روسیه از این نوع راکت‌های مورد استفاده در کراماتورسک استفاده نمی‌کنند.
وزارت دفاع روسیه اتهامات رژیم کی‌یف مبنی بر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در 8 اپریل را تکذیب کرد. این وزارتخانه افزود که راکت‌های توچکا-یو و بقایای مشاهده شده در ایستگاه کراماتورسک که از سوی شاهدان منتشر شد، تنها توسط نیروهای اوکراینی استفاده می‌شود.
وزارت دفاع روسیه یادآور شد که چهاردهم مارچ نیز حمله یا با همین نوع راکت از سوی نیروهای اوکراینی به مرکز دونتسک انجام شده بود که در آن 17 نفر کشته و 36 نفر نیز زخمی شدند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала