Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

موفقیت‌هایم به خاطر پول زیاد است؛ بهترین مربی جهان نیستم

© AFP 2023 / Oli Scarffپپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچسترسیتی
پپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچسترسیتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2022
عضو شوید
پپ گواردیولا در مورد تمجید یورگن کلوپ صحبت کرده و او را بهترین رقیب خود دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و لیورپول در مهم‌ترین بازی این هفتۀ رقابت‌های فوتبال باشگاهی انگلستان و اروپا که نقش به‌سزایی برای کسب قهرمانی این فصل پرمیر لیگ دارد از ساعت 08:00 یک‌شنبه شب به مصاف هم خواهند رفت.
در همین حال؛ پیش از این بازی یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول به تمجید از هم‌‎تای خود در من‌سیتی پرداخته و او را بهترین مربی جهان خطاب کرده است.
حالا اما پپ گواردیولا در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ و به ستایش کلوپ نیز واکنش نشان داده است.
نشست خبری گواردیولا:
برنده بازی منچسترسیتی و لیورپول، قهرمان لیگ می‌شود؟
نمی‌دانم. سه امتیاز بسیار مهم پیش روی ما است اما هفت بازی دیگر هم داریم. البته که رویارویی با لیورپول مهم است.
کلوپ گفته گواردیولا بهترین سرمربی جهان است. واکنش شما چیست؟
این طور نیست. از کلوپ خیلی ممنونم اما من بهترین سرمربی جهان نیستم. دوست دارم بگویم من بهترینم اما نیستم زیرا پول زیاد به موفقیت‌هایم کمک کرده است. لیورپول را بابت کارهایی که کرده‌اند، تحسین می‌کنم. آن‌ها تیم خیلی خوبی هستند و از این رقابت لذت می‌برم.
بازی منچسترسیتی و لیورپول چگونه پیش خواهد رفت؟
جزئیات زیادی می‌توانند تعیین‌کننده باشند. هر دو تیم خوب هستند. سعی می‌کنیم نقاط ضعف اندک لیورپول را کشف کنیم و از آن‌ها بهره ببریم. ما و لیورپول بازی‌های زیادی انجام داده‌ایم که همه جذاب بوده‌اند. برای بازی فردا همه بازیکنان غیر از روبن دیاس در دسترس هستند.
آیا برای شما لیورپول و سیتی بزرگ‌ترین رقابت است؟ بزرگ‌تر از ال‌کلاسیکو؟
ژوزه مورینیو سرمربی جذابی است و با یک‌دیگر در بارسلونا رقابت شدیدی داشتیم. در پنج سال حضورم در منچسترسیتی، بازی‌های زیادی با لیورپول داشته‌ایم و همه نزدیک بوده‌اند. در بایرن مونیخ هم با یورگن [کلوپ] روبه‌رو شده بودم. در همه فصل‌ها غیر از فصل جاری، ما صد امتیاز گرفتیم و آن‌ها 99. رقابت ما خیلی شدید و تنگاتنگ است.
هر دو تیم با تمام پتانسیل‌شان بازی می‌کنند؟

گاهی اوقات مجبور می‌شویم عقب بنشینیم و دفاع کنیم. نه به این‌ خاطر که خودمان می‌خواهیم بلکه با توجه به سبک بازی حریف، غیرممکن است دقایقی را به دفاع نپردازیم. آن‌ها عریض و بالا بازی می‌کنند و در مرکز زمین هم باکیفیت هستند.

چهار، پنج سال پیش، لیورپول بیش‌تر مستقیم بازی می‌کرد و خیلی به بازی میان خطوط اهمیت نمی‌دادند. اکنون آن‌ها با آلیسون، ماتیپ و تیاگو، ساخت بازی بسیار خوبی دارند. الکساندر آرنولد تماشایی بازی می‌کند؛ هر ضربه آزاد یا کرنر او یک خطر بالقوه است.

روی کرنرها لیورپول خوب است و بازیکنان بلندتری دارند. باید قبول کنیم روی کرنرها آن‌ها خطرناک‌تر از ما هستند. از توانایی‌های بازیکنان خودم مطمئنم و به حمایت هواداران‌مان در لحظات بد نیاز داریم. همه آماده جدال با لیورپول هستیم.

رقابت لیورپول و منچسترسیتی تا چه زمانی به طول می‌انجامد؟

نادال، فدرر و جوکوویچ 20 سال با هم رقابت کردند و ما پنج سال است که رقیب هستیم. فوتبالیست‌ها سریع‌تر می‌دوند و حفظ موفقیت‌ها در فوتبال، سخت‌تر از سایر ورزش‌ها است. وقتی بازنشسته شوم و گلف بازی کنم، به یاد می‌آورم که عالی‌ترین رقیب من لیورپول بود.

وقتی 100 امتیاز یا 98 امتیاز می‌گیرید، پای رقیبی که فشار زیادی به شما وارد می‌کند هم در میان است. مطمئنم لیورپول و سایر تیم‌ها در آینده می‌خواهند سیتی را به چالش بکشند.

ثبات ما و لیورپول، مهم‌ترین عامل موفقیت‌ها بوده است و این همان دلیلی است که فدرر، نادال و جوکوویچ سال‌ها در اوج بوده‌اند. رئال مادرید، بارسلونا را بهتر کرد. دورتموند با یورگن و توخل، بایرن مونیخ را بهتر کرد.

تساوی نتیجه خوبی است؟
نه، هرگز در زندگی‌ام برای مساوی بازی نکرده‌ام. باید بازی خودمان را انجام دهیم.
دوست دارید با یورگن کلوپ نوشیدنی بنوشید؟
اگر ببریم، حتما. او را دعوت خواهم کرد! کلوپ کاری کرده تا جهان فوتبال به جای بهتری تبدیل شود. سعی می‌کنم با همه همکارانم رابطه خوبی داشته باشم. کلوپ مرد خوبی است و هیچ مشکلی با او ندارم.
خبر علاقه تیم ملی برزیل به گواردیولا روز گذشته بسیار داغ شده بود. نظر شما چیست؟
نه، الان وقت صحبت درباره‌اش نیست. من الان با سیتی قرارداد دارم و خیلی خوش‌حالم. مایلم تا همیشه این‌جا بمانم. دوست دارم قراردادم را برای ده سال دیگر با سیتی تمدید کنم اما الان وقت صحبت درباره‌اش نیست. نمی‌دانم چنین اخباری از کجا آمده‌اند.
به چه چیز منچسترسیتی افتخار می‌کنید؟

چیزهای فوق‌العاده‌ای می‌توانم درباره تیمم بگویم. قصدم خودستایی نیست اما تیم من بهترین است. بازیکنانم استثنایی هستند. لازم نیست از کادرفنی‌ام تعریف کنم چون آن‌ها سال‌ها است که فوق‌العاده کار می‌کنند.

حالا نسبت به گذشته آرامش بیش‌تری دارم. بیش‌تر در ماه‌های اکتبر تا دسامبر برای راه افتادن تیم به سختی می‌افتم. عصبی نیستم چون برد و باخت بخشی از بازی است اما مسئله مهم تلاش کردن است. باید تا دقیقه آخر محکم بازی کنیم.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала