رسانه بریتانیایی از سطح بالای غیرمنتظره حمایت از روسیه در جهان سخن گفت

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
عضو شوید
مجله اکونومیست در مقاله‌ای تعداد کشورهایی را که در بحبوحه وخیم‌تر شدن اوضاع در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته‌اند یا بی‌طرف مانده‌اند را برشمرده و در مورد سطح بالای غیرمنتظره حمایت از مسکو صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان این مجله بریتانیایی همه کشورهای جهان را به دو دسته طرفدار روسیه، بی‌طرف و غرب‌گرا تقسیم کردند.
طبق محاسبات اکونومیست، یک سوم جمعیت جهان در کشورهای حامی روسیه زندگی می‌کنند. در مجموع 28 کشور شامل چین، سوریه، پاکستان، اریتره و اتیوپی در این گروه هستند.
32 کشور دیگر از جمله هند، برازیل و بنگلادش در رده کشورهایی قرار گرفتند که به موضع بی‌طرفانه پایبند بودند.
نویسندگان این مجله خاطرنشان می‌کنند که تقریباً یک سوم جمعیت جهان نیز در این کشورها زندگی می‌کنند.
در همان زمان، 131 کشور "غرب‌گرا" بودند، که در مجموع تنها 36 درصد از جمعیت جهان زندگی می‌کنند.
نویسندگان مقاله تاکید کردند که حدود دو سوم جمعیت جهان در کشورهای بی‌طرف یا طرفدار روسیه زندگی می‌کنند. نویسندگان همچنین به نقش ویژه چین و هند که جمعیت زیادی دارند اشاره کردند. اکونومیست خلاصه کرد که همه کشورهای جهان روسیه را منحوس نمی‌دانند.
Верховный представитель Европейского союза по иностранным делам  Жозеп Боррелл выступает на пресс-конференции в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
بورل: روبل روسیه در برابر تحریم ها خوب مقاومت می کند
پیش از این، آندریاس بک، اقتصاددان آلمانی گفته بود که تحریم ها علیه مسکو منجر به انزوای روسیه نشده است، بلکه کشورهایی را که این تحریم ها را معرفی کرده اند، منزوی کرده است. به گفته وی، بسیاری از کشورها از اقدامات محدودکننده ضد روسیه حمایت نکردند. این کارشناس یادآور شد که چین، هند، اسرائیل، پاکستان، تقریباً همه کشورهای آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، امریکای جنوبی و آفریقا از اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه خودداری کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала