گوترش: جهان باید برای نابودی ماین همدست شود

© AP Photo / Seth Wenigدبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار حمایت جهانی برای از بین بردن ماین شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه، 15 حمل در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از ماین و کمک به مقابله با آن، گفته است که باید جهان را برای همیشه از شر ماین خلاص کرد.
گوترش گفته است: "در افغانستان در 7 ماه گذشته، 301 کودک در اثر انفجارهای مواد باقی‌مانده از جنگ و ماین‌های زمینی کشته یا زخمی شده‌اند.
تصور می‌شود که رقم واقعی بسیار بیشتر باشد." دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خویش افزوده است، افرادی که در افغانستان در زیر سایه مهمات انفجارناشده زنده‌گی می‌کنند، باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.
او بر لزوم حمایت بیشتر از افرادی تأکید کرده‌ است که در سوریه، سومالی، افغانستان و میانمار زنده‌گی می‌کنند.
در پیام گوترش آمده است که بیش از 160 کشور کنوانسیون مهمی را در مورد ممنوعیت استفاده از ماین‌‌ها امضا کرده‌اند، اما هنوز اقدامات بیشتری برای محافظت از مردم در برابر این "سلاح‌های نفرت‌انگیز" لازم است.
دبیر کل سازمان ملل افزوده است: "جهان هنوز مملو از میلیون‌ها ماین زمینی است و بیش از 50 کشور به این سلاح‌های نفرت‌انگیز آلوده هستند."
گفتنی است که در 8 دسامبر 2005، مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که 4 آپریل به عنوان روز جهانی آگاهی از ماین نام‌گذاری شده است. امسال روز جهانی آگاهی از ماین با شعار "زمین ایمن، قدم‌های ایمن، خانه ایمن" مشخص شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала