Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ستایش رئیس "فیفا" از عملکرد فدراسیون فوتبال افغانستان

© Photoیوسف کارگر با رییس فدراسیون جهانی فوتبال
یوسف کارگر با رییس فدراسیون جهانی فوتبال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
عضو شوید
رییس فدراسیون جهانی فوتبال به تمجید از فدراسیون فوتبال افغانستان پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، محمد یوسف کارگر رییس فدراسیون فوتبال افغانستان که برای شرکت در هفتاد و دومین کنگرس سالانه فیفا عازم دوحه پایتخت کشور قطر شده است، با جیانی “اینفانتینو” رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال دیدار کرد.
در این دیدار آقای اینفانتینو با تاکید بر ادامه استقلال کاری فدراسیون فوتبال افغانستان با توجه به شرایط موجود در کشور، فعالیت های مستطیل سبز افغانستان را تحسین کرد.
آقای اینفانتینو گفت:
"ما فوتبال افغانستان را به صورت جدی زیر نظر داریم و از مدیریت درست فدراسیون فوتبال افغانستان با توجه به اینکه میدانیم اوضاع این کشور همانند گذشته عادی نیست، خرسندیم و این را تحسین میکنیم.»
رئیس فیفا با اشاره به فعالیت های فوتبال افغانستان در طی هشت ماه گذشته بعد از تحولات اخیر در کشور، نایب قهرمانی تیم فوتسال زیر 19 سال افغانستان در مرکز رقابت های مرکز آسیا و پایان نخستین دوره رقابت های لیگ قهرمانان افغانستان را به تمام اهل فوتبال در افغانستان تبریک گفت.
همچنین وی به تشکیل اردوی های تدارکاتی تیم های ملی فوتبال در ترکیه و همچنین تیم ملی فوتسال در ایران که به زودی راهی رقابت های مقدماتی صعود به جام ملت های آسیا اشاره کرد و اعلام کرد، فیفا کماکان به حمایت های خویش از فوتبال افغانستان ادامه خواهد داد و بر مستقل بودن این نهاد به دور از شخص و یا نهاد سوم، تاکید دارد.
آقای اینفانتینو تاکید کرد:
ا به خوبی میدانیم که فوتبال پر طرفدارترین ورزش در افغانستان است. ما به حمایت مستقیم از تیم های ملی فوتبال و فوتسال ادامه خواهیم داد و خوشحالیم که هر دو تیم در آستانه شرکت در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا هستند."
در ادامه آقای کارگر ضمن قدردانی از حمایت های فدراسیون جهانی به خصوص آقای اینفانتینو رئیس FIFA و آقای شیخ سلمان رئیس AFC که به صورت متداوم با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال در ارتباط و‌ پیگیر اوضاع فوتبال افغانستان هستند، به رئیس فیفا وعده داد، فوتبال در افغانستان صیر صعودی اش را ادامه خواهد داد و فدراسیون فوتبال افغانستان نیز طبق اساسنامه جهانی به صورت مستقل به فعالیت های خویش در کشور ادامه خواهد داد.
آقای کارگر افزود:
"به صورت منظم تیم های فوتبال، فوتسال و ساحلی افغانستان تمرین دارند و آماده حضور در تورنمنت های آسیایی هستند. ما امیدواریم به دلیل عدم صدور ویزه هیچ سفری برای تیم های ملی فوتبال افغانستان لغو نگردد."
لازم به ذکر است که “هفتاد و دومین” نشست سالانه فیفا در حالی آغاز شده است که قرار است فردا جمعه، قرعه کشی رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 نیز در مرکز همایش های قطر برگزار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала