بیشترین سرعت ممکن کمپیوتر

© AP Photo / Bebeto MatthewsЯпонская художница Mako Oke во время тестирования нового iPad Pro в Нью-Йорке
Японская художница Mako Oke во время тестирования нового iPad Pro в Нью-Йорке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2022
عضو شوید
فیزیکدانان آلمانی و اتریشی بیشترین سرعت ممکن را برای تراشه های کمپیوتری نام بردند.
به گزارش اسپوتنیک، فیزیکدانان آلمانی و اتریشی از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، موسسه ماکس پلانک برای اپتیک کوانتومی، دانشگاه های فناوری وین و گراتس بیشترین سرعت ممکن تراشه های کمپیوتری را نام برده اند. این مطالعه در مجله علمی Nature Communications شرح داده شده است.
 روش  ساده برای هک کردن کمپیوتر ها کشف شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2020
روش ساده برای هک کردن کمپیوتر ها کشف شد
برای انجام این کار، آنها از یک پالس لیزر اولترا کوتاه با فرکانس در حداکثر محدوده ممکن ماوراء بنفش استفاده کردند. دانشمندان لیزر را در معرض لیتیوم فلوراید، که یک دی الکتریک است، قرار دادند. نتایج به‌دست‌آمده این امکان را فراهم می‌آورد که بفهمیم ماده با چه سرعتی به پالس لیزر واکنش نشان می‌دهد، چقدر طول می‌کشد تا سیگنال تولید شود، و چه مدت طول می‌کشد تا سیگنال بعدی عمل کند. مشخص شد که حداکثر سرعت انتقال سیگنال در ریزتراشه ها حدود یک پتاهرتز (یک میلیون گیگاهرتز) است که حدود 100000 برابر سریعتر از ترانزیستورهای فعلی است.
در میکروالکترونیک از دو رویکرد برای افزایش سرعت کمپیوترها استفاده می شود. اول از همه، کار برای کاهش حجم قطعات در حال انجام است تا انتقال داده ها زمان زیادی را صرف نکند. محدودیت فیزیکی در این مورد اندازه اتم است. در اگوست 2021، دانشمندان روسی راه هایی را برای افزایش سرعت اینترنت نام بردند. همانطور که مشخص شد، دیوارهای بتنی ضخیم می توانند سرعت اینترنت وای فای را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала