هشدار عمران‌ خان به تلاش‌های خارجی برای تغییر حکومت در پاکستان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به تحرکات ضددولتی جناح مخالف و برپایی اجتماع مردمی در پایتخت این کشور، گفت: دولت اسلام‌آباد در برابر اپوزیسیون و یا توطئه‌های خارجی تسلیم نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با تظاهرات گسترده احزاب مخالف از شهرهای مختلف به مقصد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، حزب تحریک انصاف (به عنوان حزب حاکم کشور) روز یکشنبه با برپایی اجتماع سیاسی با حضور صدها هزار نفر از حامیان و فعالان سیاسی در قلب اسلام‌آباد اقدام به قدرت نمایی کرد.
اجتماع بزرگ هواداران "عمران‌خان" در قلب پایتخت پاکستان درحالی برگزار می‌شود که هزاران نفر از حامیان دو حزب مخالف دولت شامل مسلم لیگ نواز و جمعیت علمای اسلام در قالب جبهه مشترک اپوزیسیون موسوم به "جنبش دموکراتیک پاکستان" نیز خود را به اسلام‌آباد رسانده و مدعی هستند که به کار دولت پایان داده و عمران‌خان را مجبور به استعفا می‌کنند.
نخست وزیر پاکستان یکشنبه شب طی سخنرانی در تجمع صدها هزار نفری حامیان خود با سرزنش اقدامات احزاب مخالف علیه دولت و متهم کردن آنان به فسادمالی برای خرید آرای نمایندگان مجلس گفت: طرح عدم اعتماد اپوزیسیون در مجلس به جایی نخواهد رسید و دولت اقدامات غیرقانونی جناح مخالف را برملا خواهد کرد.
وی با افشاگری نسبت به تهدیدات از خارج علیه دولت منتخب در پاکستان، افزود: دولت اسلام‌آباد نامه تهدیدآمیز از خارج دریافت کرده و همزمان از ارزهای خارجی برای براندازی دولت استفاده می‌شود.
عمران‌خان تاکید کرد که دولت فعلی پاکستان مصمم به ایجاد رفاه و توسعه در کشور، عدم وابستگی به خارج و پیروی از سیاست آزاد و مستقل خارجی است.
سخنان عمران‌خان درحالی عنوان می‌شود که وی با طرح عدم اعتماد از سوی اپوزیسیون در مجلس پاکستان مواجه است و براساس برنامه اعلام شده امروز دوشنبه نشست رسمی مجلس پاکستان برای بررسی طرح ارائه شده از سوی نمایندگان مخالف برای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار می‌شود.
همچنین احزاب مخالف از جمله مسلم لیگ نواز و حزب مردم درحال دیدار و رایزنی با احزاب متحد دولت عمران‌خان هستند که هدف آن جلب اعتماد رهبران احزاب همسو با دولت پاکستان و همراه شدن آنان برای دادن رای مثبت به طرح عدم اعتماد در پارلمان می‌باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала