اثربخشی واکسن اسپوتنیک V در برابر اچ‌آی‌وی ثابت شد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприцы на фоне логотипа "Спутник V"
Шприцы на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
اسپوتنیک وی اولین واکسن کووید-19 است که موثریت آن بر علیه اچ‌آی‌وی ثابت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک مرکز گامالیا و مرکز شهری مسکو برای پیشگیری و کنترل ایدز و صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، اسپوتنیک V به اولین واکسن جهان علیه کووید-19 با اثربخشی ثابت شده در درمان افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی (HIV)، تبدیل شده است.
نتایج این مطالعه در مقاله ای منتشر شده در مجله پزشکی The Lancet منشر شده است.
برای اولین بار، داده های علمی در مورد اثربخشی واکسن کرونا برای افراد مبتلا به HIV منتشر شده است. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از 24000 بیمار HIV مثبت در مسکو که تحت درمان ضد رتروویروسی قرار گرفته اند، اثربخشی واکسن روسی اسپوتنیک V علیه ویروس کرونا برای این دسته از جمعیت 79 درصد بوده است.
بر اساس این مطالعه، استفاده از واکسن در بیش از 90 درصد موارد به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان کمک کرده و در 97 درصد موارد از ابتلا به بیماری متوسط ​​و شدید جلوگیری کرده است.
Президент РФ В. Путин на совещении с членами правительства РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
پوتین: اسپوتنیک V یکی از موثرترین واکسن های جهان است
نویسندگان این تحقیق همچنین خاطرنشان می‌کنند که واکسیناسیون با اسپوتنیک V خطر ابتلا به ویروس کرونا را در میان افراد HIV مثبت دریافت‌کننده درمان ضد رتر وویروسی و افراد مبتلا به نقص ایمنی در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده بودند، 2.5 تا 3.3 برابر کاهش می‌دهد.
توسعه دهندگان این واکسن به این نتیجه رسیدند که "ممکن است بهترین راه حل برای محافظت از سلامت" برای این دسته از بیماران باشد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از هر چهار فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی (HIV)، مثبت که به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شده اند، یک نفر جان خود را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала