یک دایره‌ نورانی مرموز و بزرگ در فضا

© Photo / MeerKAT An odd radio circles (ORC) captured by the MeerKAT radio telescope in South Africa
An odd radio circles (ORC) captured by the MeerKAT radio telescope in South Africa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
اخترشناسان یک دایره نورانی مرموز و بسیار بزرگ در فاصله 1 میلیون سال از زمین مشاهده کرده‌اند و حالا آن را جزو اجرامی به نام دایره‌های رادیویی عجیب (ORC) دسته‌بندی کرده‌اند.
به گزار شاسپوتنیک، دیجیاتو نقل از DigitalTrends گزارش داد، این نوع دایره‌های رادیویی عجیب برای اولین بار در سال 2019 مورد شناسایی قرار گرفتند و ظاهر فوق‌العاده عجیبی دارند.
تصویر مذکور توسط تلسکوپ رادیویی MeerKAT در آفریقای جنوبی ثبت شده است و ستاره‌شناسان در حال بحث کردن درباره منشا این دایره‌های مرموز هستند. این اجرام هرچند توسط تلسکوپ‌های رادیویی کشف شده‌اند، اما با استفاده از تلسکوپ‌های اپتیکی نیز قابل رویت هستند.
نکته مهم این است که این دایره‌های فضایی عجیب تنها به واسطه تلسکوپ‌های رادیویی قابل مشاهده هستند؛ بنابراین با استفاده از تلسکوپ‌های فروسرخ، نوری و اشعه ایکس نمی‌توان آن‌ها را دید.بر اساس صحبت‌های مطرح شده از مسئولان این رصدخانه، سه نظریه اصلی برای وجود این دایره‌های فضایی عجیب مطرح می‌شود:
این پدیده می‌تواند بقایای یک انفجار بزرگ در مرکز کهکشان میزبانش باشد؛ مانند ادغام دو سیاره بسیار پر جرم.
آن‌ها ممکن است فواره‌های قدرتمندی از ذراتی پر انرژی باشند که از مرکز کهکشان به بیرون پرتاب می‌شوند.
این دایره احتمالا نتیجه یک شوک پایانی پس از انفجار ستارگان است.
این اجرام به طور غیر قابل درکی وسیع هستند. به نظر می‌رسد که دایره‌های مورد اشاره از یک کهکشان در مرکز خود بهره‌مند باشند. وسعت این دایره‌های رادیویی متغیر است و برخی از آن‌ها به طرز باورنکردنی بزرگ هستند.
Галактика Млечный путь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
کشف بزرگترین کهکشان رادیویی در کیهان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала