افغانستان لقب غمگین‌ترین کشور جهان را گرفت

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Девушки из группы поддержки во время матча КХЛ "Динамо" (Москва) – "Йокерит"
Девушки из группы поддержки во время матча КХЛ Динамо (Москва) – Йокерит - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
فنلاند شادترین و افغانستان غمگین‌ترین کشورهای جهان شناخته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین به نقل از فهرست سالانه‌، در فهرست سالانه شادترین کشورهای جهان، فنلاند برای پنجمین بار به عنوان شادترین و افغانستان غمگین‌ترین کشورهای جهان معرفی شدند.
پس از افغانستان کشور لبنان در جمع غمگین‌ترین کشورهای جهان جا گرفته است.
در صدر فهرست پس از فنلاند، به ترتیب دنمارک، ایسلند، سوئیس و هلند قرار دارند.
بر اساس این تحقیق که در بین 146 کشور جهان انجام شده، بیشترین میزان افزایش رفاه در کشورهای صربستان، بلغارستان و رومانی گزارش شده است.
ژان امانوئل دو نیو‌، از ترتیب‌کنندگان این فهرست گفت: "این (فهرست) نشان می‌دهد که آسیب‌های مادی و روانی جنگ چه بر سر آسیب‌دیدگان می‌آورد."
بیشترین میزان کاهش شادی و خوشحالی بر اساس این جدول جهانی در کشورهای لبنان، ونزوئلا و افغانستان بوده است. لبنان که با فروپاشی اقتصادی مواجه است، به قعر جدول سقوط کرده یک پله بالاتر از افغانستان و بعد از زیمبابوه قرار گرفته است.
در افغانستان که در آخر جدول قرار دارد، از زمان تسلط طالبان در ماه آگست 2021 بر این کشور، بحران بشری افزایش یافته است.
این دهمین سال است که شاخص شادترین کشورهای جهان رده‌بندی می‌شود.
افغان‌ها غمگین‌ترین مردم دنیا شناخته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
افغانستان باز هم غمگین‌ترین کشور دنیا شناخته شدند
جفری ساکس، یکی دیگر از تهیه‌کنندگان این رده‌بندی گفت، درسی که در طول سال‌ها از شاخص شادترین کشورهای جهان گرفته این است که "صداقت حکومت‌ها برای رفاه مردم از اهمیت کلیدی برخوردار است."
زمانی که در سال 2018 فنلاند در صدر این فهرست قرار گرفت، برخی اظهار شک و تردید کردند. بسیاری از مردم این کشور شمالی که 5 میلیون جمعیت دارد، خود را کم حرف دانسته و اذعان می‌کنند که به این نمایش‌های عمومی خوشبختی با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала