16 رییس در وزارت کار و امور اجتماعی از یک قوم خاص با مدارک ماستری و لیسانس برکنار شدند

© Photo / mol / mol نشان وزارت کار و امور اجتماعی
 نشان وزارت کار و امور اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
عضو شوید
عوض کارمندان برکنار شده 16 تن از افراد وابسته به مقام‌های ارشد حکومت سرپرست که تحصیلات مدرسه‌ای و دینی دارند، گماشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هشت صبح گزارشی را به نشر رسانده و گفته است که 16 تن از رییسان وزارت کار و امور اجتماعی به‌گونه گروهی برکنار شده‌اند.
منبع آگاه با سپردن اطلاعات که نخواست از او نامبرده شود گفته است که از میان رییسان و مقام‌های پیشین وزارت کار و امور اجتماعی تنها چند مقام ارشد در وظایف‌شان باقی مانده‌اند که برخی از آن‌ها اتهام فساد مالی و زندانی شدن در کنارنامه خود دارند و سایر افراد پس از سقوط نظام جمهوریت برکنار شده‌اند.
به گفته آنها، دست‌کم 16 تن از رییسان وزارت کار و امور اجتماعی که بیش‌تر آن‌ها متعلق به یک قوم هستند که از وظایف شان برکنار شدند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
مقرری های تازه؛ مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر تعیین شد
گفته می شود که افراد برکنار شده ضمن داشتن مدرک لیسانس و ماستری، سال‌ها سابقه کاری در این وزارت، چندین برنامه آموزشی را در کشورهای خارجی فراگرفته بوده‌اند، اما افرادی در عوض آن‌ها مقرر شدند که تنها تحصیلات مدرسه‌ای و دینی دارند.
درعین حال گزارش شده است که این افراد از سوی سوی ملا عبدالولی سارنوال، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، به ریاست‌الوزرا ارسال شده و ریاست‌الوزرا پیشنهادهای تقرر را تأیید کرده است.
بربنیاد معلومات ارایه شده از سوی منبع، مسوولان بخش‌های ریاست دفتر وزارت، قوای بشری، پالیسی و پلان، انکشاف مهارت‌ها، تدارکات، تفتیش داخلی، منابع بشری، جواز اتباع خارجی، مراکز فنی و حرفه‌ای، دعوت و ارشاد، نظارت و ارزیابی، ارتباط خارجه، ریاست تدریسی کودکستان‌ها، پرورشگاه تهیه مسکن و شبکه اطفال، به‌تازه‌گی در این بست‌ها مقرر شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала