طالبان به استادان بازنشسته دانشگاه کابل: امارت با کسی شوخی ندارد هرچه زودتر خانه‌ها را خالی کنید

© کریمدانشجویان «تساوی جنسیت و مطالعات زنان» دانشگاه کابل نخستین دور را فارغ داد
دانشجویان «تساوی جنسیت و مطالعات زنان» دانشگاه کابل نخستین دور را فارغ داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
عضو شوید
گروه طالبان به خانواده های استادان درگذشته و استادان بازنشسته دانشگاه های کابل و تعلیم و تربیه گفته است، که خانه ها را تخلیه کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، شماری از خانواده‌‌های استادان درگذشته و استادان بازنشسته دانشگاه کابل و تعلیم و تربیه می‌گویند، که طالبان به آنان به‌صورت کتبی و شفاهی اخطار داده‌اند تا هرچه عاجل ساختمان‌های را که حکومت پیشین به آنان داده بود، تخلیه کنند.
این ساختمان‌ها برای استاد‌ان متقاعد و متوفی از سوی حکومت پیشین داده‌شده بود ولی اکنون به گفته‌ی آنان طالبان می‌خواهند ‌این خانه‌ها را به جنگ‌جویان‌‌شان بدهند؛ طالبان به آنان گفته‌اند که شما دیگر مستحق این خانه‌ها نیستید چون صاحب‌های این خانه‌ها اکنون استاد برحال نیستند و یا هم متوفی اند.
عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: کارگزار همه ای بدبختی‌ ۴۳ ساله‌ای افغانستان دانشگاه کابل است
آنان از برخورد خشونت‌آمیز طالبان و بی‌مسوولیتی مقام‌ها‌ی طالبان شکایت کرده می‌گویند: "این است پاداش ۵۰ سال خدمت به وطن، اکنون که ما نان به خوردن نداریم طالبان ما را با خشونت وادار به تخلیه خانه‌های ما کردند".
آنان می‌افزایند که بعد از مراجعه و داد‌خواهی مکرر شان، طالبان به آنان گفته‌اند: "امارت با کسی شوخی ندارد دو روز وقت دارید خانه‌ها را تخلیه کنید در غیر آن از خشونت کار می‌گیریم."
گفتنی‌ست که طالبان شماری از این خانه‌ها را قفل زده‌اند. ساکنان این ساختمان‌ها تصریح می‌کنند که چندین‌بار به وزارت تحصیلات و دیگر ارگان‌های حکومت طالبان مراجعه کرده‌اند اما کسی حاضر به پاسخ‌گویی و دیدن آنان نیست.
این در حالی‌ست که طالبان در دور نخست حکومت‌شان نیز ساختمان‌های مذکور را تخلیه کرده و به‌جای آن مدرسه ساخته بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала