طالبان: اظهارات فرمانده آمریکایی تبلیغ به نفع داعش است

© AP Photo / Alex BrandonГенерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне
Генерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
فرمانده ارشد ارتش آمریکا خیرا در بیاناتی گفته است که آزادی زندانیان داعش توسط طالبان از زندان‌های پلچرخی و پروان باعث تقویت این گروه در افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست استخبارات طالبان اظهارات اخیر کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) درباره‌ی گسترش داعش در افغانستان را تبلیغ به‌ نفع این گروه خوانده و آن‌‌را تکذیب کرده است.
کنت مک‌کنزی اخیرا در بیاناتی گفته است که آزادی زندانیان داعش توسط طالبان از زندان‌های پلچرخی و پروان باعث تقویت این گروه در افغانستان شده است.
اداره‌ی استخبارات طالبان اما روز گذشته (یک‌شنبه، 29 حوت) در اعلامیه‌ای با رد اظهارات مک‌کنزی، گفته است که داعش "پروژه اطلاعاتی متجاوزین بود که با پایان اشغالگری از بین رفت".
این اداره داعش را "خوارج و فتنه‌گر" خوانده و گفته است که این گروه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از کشور "حضور فزیکی" ندارد.
Командующий Центральным командованием ВС США, генерал Кеннет Маккензи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
امریکا: داعش در بخش‌های از افغانستان حضور فعال دارد
اداره‌ی استخبارات طالبان به مردم افغانستان و کشورهای منطقه و جهان اطمینان داده است که داعش دیگر در افغانستان نگران‌کننده نیست.
فرمانده سنتکام روز جمعه (27 حوت) در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره‌ی توانایی داعش در افغانستان گفته است که این گروه احتمالاً چند هزار جنگجو در این کشور دارد.
مک‌کنزی در عین حال افزوده است زمانی که طالبان "زندان‌های پلچرخی و پروان را گشودند و استعدادها و توانایی جدید را به داعش تزریق کردند.‌ آنها (طالبان) اکنون نتیجه‌ی آن تصمیم بسیار کوته‌بینانه را درو می‌کنند."
فرمانده سنتکام علاوه کرده است که داعش همچنین به‌دنبال حمله به ایالات متحده است و این گروه آرزوی انجام این کار را دارد.
مک‌کنزی اضافه کرده است که او فکر می‌کند که طالبان تلاش خواهند کرد تا عملیاتی را برای محدودکردن داعش انجام دهند. او سرکوب داعش را هدف سخت طالبان خوانده است.
او گفته است: "تعداد آنها (داعش) بیشتر از گذشته است، شما می‌دانید که آنها در حال جذب نیرو هستند، و بنابراین فکر می‌کنم که این یک چالش برای طالبان خواهد بود، اگرچه ارزیابی من این است که طالبان تلاش خواهند کرد تا به شدت علیه داعش عمل کنند." طالبان پیش از این هم گفته بارها تأکید کرده که داعش در افغانستان تهدید جدی نیست. این درحالی است که طی ماه‌های اخیر داعش مسئولیت حملات مرگبار را در افغانستان به عهده گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала