اتحادیه اروپا تحریم نفتی روسیه را بررسی می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در حال کار بر روی بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه هستند، در روزهای آینده نزدیک تحریم نفت روسیه را بررسی خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه رویترز به نقل از منابعی می‌نویسد: کشورهای اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه هستند و همچنین تحریم نفتی این‌کشور (روسیه) را بررسی می‌کنند.
یک دیپلمات ارشد اروپایی به این نشریه گفته است: "ما مشغول آماده ساختن پنجمین دور تحریم ها بوده و بسیاری از اسامی جدید پیشنهاد شده اند."
گفته می‌شود که محدودیت های قبلی منجر به "تغییر مسیر روسیه نسبت به اوکراین" نشده است و به همین دلیل، کشورهای اروپایی باید تصمیم بگیرند که آیا تحریم نفت روسیه را اعمال کنند یا خیر.
به گفته این آژانس، کشورهای حوزه بالتیک (استونی، لیتوانی و لتونی) به دنبال تحریم نفتی روسیه بوده و آلمان هشدار داده که اقدام عجولانه ممکن است به افزایش بیشتر بهای انرژی در اروپا منجر شود، زیرا قیمت انرژی در اروپا در حال حاضر بسیار بالا است.
به گفته دیپلمات ها، در صورت "بمباران گسترده کی‌یف" یا استفاده از "سلاح های شیمیایی"، ممکن است تحریم منابع انرژی اعمال شود. وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مورد تحریم های جدید تبادل نظر خواهند کرد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً از سوی مسکوبه رسمیت شناخته شد، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала