نگرانی غرب از موضع نامشخص اوکراین در مذاکرات با روسیه

CC BY-SA 4.0 / Stepco / Марії́нський пала́ц у Києві (cropped image)Резиденция президента Украины в Киеве
Резиденция президента Украины в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
واشنگتن پست: غرب از موضع نامشخص اوکراین در مذاکرات با روسیه نگران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن‌پشت به اشاره به مقامات آمریکایی و اروپایی می نویسد؛ گزارش های متناقض از مذاکرات بین روسیه و اوکراین باعث سردرگمی کشورهای غربی می شود زیرا آنها نمی دانند که اوکراین در نهایت به خاطر آتش بس حاضر است از چه چیزی صرف نظر کند.
به نوشته نشریه نامبرده، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با یک "انتخاب عذاب آور" روبروست. دولت زلنسکی هنوز در حال تصمیم گیری است که کدام یک از خواسته های طرف روسی می تواند قابل قبول باشد و اوکراین برای دادن چه امتیازاتی آماده است.
در عین حال، جزئیات توافق صلح که مقامات اوکراینی در حال مذاکره با مسکو هستند، همچنان برای رهبران غربی یک معما باقی مانده است. دیپلمات‌ها می‌گویند سیگنال‌های متفاوت زلنسکی درباره نزدیک شدن کی‌یف به توافق با روسیه، نگرانی‌ها را درباره "مسیر مذاکرات" افزایش می‌دهد.
به گفته یک منبع آگاه، زلنسکی در جریان گفتگو با نخست وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی، "علاقه چندانی به حل و فصل بحران از طریق مذاکرات" را نشان نداد، اما گفت که اوکراین به مبارزه خود و جنگ تا زمانی ادامه خواهد داد تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته های خود را تغییر بدهد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
لاوروف: دیدگاه فرستادن نیروهای نگهبان صلح ناتو به اوکراین عوام فریبانه است
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала