جمهوری چک: تحریم نفت روسیه می‌تواند اتحادیه اروپا را به زانو درآورد

© Sputnikتحریم نفت روسیه اتحادیه اروپا را به زانو درمی‌آورد
تحریم نفت روسیه اتحادیه اروپا را به زانو درمی‌آورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
یک خبرنگار اقتصادی جمهوری چک هشدار داده است تحریم‌های نفتی روسیه می‌تواند اتحادیه اروپا را به زانو درآورد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلونا شویگلیکوا، ستون نویس نشریه‌ی Časopis argument جمهوری چک ، در مقاله نوشت که تحریم های فرضی علیه نفت روسیه که به اتحادیه اروپا تحمیل شده است، می تواند صدمات قابل توجهی به اقتصاد کشورهای اروپایی وارد کند.
او ابراز تردید کرد که اروپا بتواند بدون دردسر جایگزین دیگری برای منابع انرژی روسیه پیدا کند.
او می‌گوید: "در این صورت، تنها بحث در مورد اینکه آیا قیمت‌های نجومی نفت اقتصاد را به زانو در می‌آورد یا اینکه بحران اقتصادی آنقدر عمیق خواهد بود که تقاضا برای نفت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، باقی می‌ماند.
کاملا بدیهی است که امتناع از خرید نفت روسیه عواقب فاجعه‌باری برای بازار جهانی خواهد داشت."
روسیه بزرگترین صادرکننده نفت در بازارهای جهانی و دومین کشور بزرگ صادرکننده این محصول بعد از عربستان است. بر اساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، این کشور روزانه حدود ۲.۵۸ میلیون بشکه نفت از طریق دریا و خطوط نفتی صادر می کند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала