ورود کشتی های در جنگی چین در منطقه مورد مناقشه سنکاکو

© AFP 2023 / Iranian Army office Иранские и российские военные корабли во время совместных военно-морских учений Ирана и России в Индийском океане
Иранские и российские военные корабли во время совместных военно-морских учений Ирана и России в Индийском океане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
چهار کشتی گشت زنی چینی وارد منطقه ای نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کیودو، روز چهارشنبه، 16 مارچ، چهار کشتی گشتی پولیس دریایی چین در منطقه نزدیک جزایر مورد مناقشه سنکاکو (دیائویو) حضور پیدا کردند. جاپان این مناطق را متعلق به خود می داند.
سازمان ایمنی دریایی جاپان به کشتی ها هشدار داد و از آنها خواست منطقه را ترک کنند. همچنین گزارش شده است که کشتی های چینی در 20 روز گذشته در نزدیکی جزایر سنکاکو بوده اند.
اختلافات ارضی در مورد سنکاکو در سپتامبر 2012 تشدید شد. سپس توکیو آنها را از مالکان خصوصی که شهروند جاپانی بودند خریداری کرد. در چین تظاهرات گسترده ای برگزار شد که با تخریب رستوران ها و مشاغل جاپانی همراه بود. ده سال است که کشتی های چینی در نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه در حال گشت و گذار بوده و بازدیدهای نمایشی از منطقه ساحلی آن داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала