هشدار سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimکودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
یک مقام سازمان ملل متحد هشدار داده است که مردم افغانستان با یک بحران ناامنی غذایی و سوءتغذیه غیرقابل وصف روبه‌رو هستند.
به گزارش اسپوتنیک، رامیز الکبروف، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان و معاون نماینده ویژه این نهاد، روز سه‌شنبه، 15 مارچ، با نشر بیانیه‌ای گفته است که گرسنگی حاد در کشور از 14 میلیون در جنوری به 23 میلیون تن در ماه مارچ افزایش یافته است و خانواده‌ها را مجبور می‌کند که برای گذاشتن غذا روی میز به "اقدامات ناامیدکننده" متوسل شوند.
الکبروف افزوده است که 95 درصد شهروندان افغانستان به اندازه کافی غذا نمی‌خورند که این رقم برای زنان سرپرست خانواده‌ها به 100 درصد می‌رسد. او می‌گوید: "این رقم به قدری بلند است که تقریباً غیرقابل تصور است. با این حال، به طرز ویرانگری، این واقعیت تلخ است."
کندز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
بحران اقتصادی در افغانستان؛ خطر گرسنگی در کمین مردم کندز
معاون دفتر هیأت سازمان ملل متحد در افغانستان در این بیانیه، تصویری از بخش‌های شفاخانه‌ای پر از کودکانی را ترسیم کرده است که دارای سوءتغذیه بودند. بسیاری از آن‌ها در یک ساله‌گی وزن یک نوزاد شش ماهه در یک کشور توسعه‌یافته را داشتند و برخی از آن "آن قدر ضعیف بودند که قادر به حرکت نیستند".
او هم‌چنان گفته است که نرخ سوء تغذیه حاد در 28 ولایت از 34 ولایت کشور بلند است و به بیش از 3.5 میلیون کودک نیاز به حمایت‌های درمانی تغذیه نیاز دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала