Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آقای رکوردها؛ 5 رکورد جهانی که در اختیار رونالدو است

© REUTERS / ALEX PANTLINGSoccer Football - Euro 2020 - Group F - Hungary v Portugal - Puskas Arena, Budapest, Hungary - June 15, 2021 Portugal's Cristiano Ronaldo celebrates scoring their third goal
Soccer Football - Euro 2020 - Group F - Hungary v Portugal - Puskas Arena, Budapest, Hungary - June 15, 2021 Portugal's Cristiano Ronaldo celebrates scoring their third goal - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
کریستیانو رونالدو صاحب 5 رکورد فوق العاده ویژه و به احتمال زیاد دست نیافتنی در مستطیل سبز است.
به گزارش اسپوتنیک، ستاره تمام نشدنی یونایتد شب گذشته در ادامه رقابت های لیگ برتر در حالی که تازه از بند مصدومیت رهایی یافته بود، با هتریکی تاریخی و دل چسپ در الترافورد موفق شد سه امتیاز مهمی به تیمش برابر تاتنهام هدیه دهد.
رونالدو که شب گذشته با گلزنی و درخشش برابر سپرز با 806 گل زده در رده ملی و باشگاهی بالاتر از پله و جوزف پیکان برترین گلزن تاریخ فوتبال است، در کنار این ها صاحب 5 رکورد پر نام و نشان در مستطیل سبز است که در ادامه به آن میپردازیم.
شماره 5 - گلزنی در اکثر بازی های متوالی لیگ قهرمانان
اسطوره پرتغالی که سابقه 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد، رکورد گلزنی در 11 بازی متوالی رقابت ها را دارد که تا کنون کسی موفق به شکستن و تکرار آن نشده است. رونالدو این کار را در فصول 2016-2017 و 2017-18UCL انجام داد.
شماره 4 - بیشترین گل در لیگ قهرمانان
کریستیانو رونالدو یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان است که بیش از 15 سال در این رقابت ها بازی می کند، وی در کل 140 گل به ثمر رسانده که بالاتر از مسی و با اختلاف 15 گله در صدر این فهرست قرار دارد. رونالدو شانس این را دارد که در بازی دور برگشت مرحله یک هشتم برابر اتلتیکومادرید این گل ها را بیشتر کند.
شماره 3 - مسن ترین بازیکنی که در جام جهانی هت تریک کرده است
اگرچه رکوردهای رونالدو بیشتر در رده باشگاهی است، اما او در رده ملی هم ستاره ای تکرار نشدنی است.
جام جهانی فوتبال بزرگترین حسرت رونالدو است که وی هنوز آن را در کارنامه اش ندارد، اما در آن یک رکورد ویژه دارد، آنهم ثبت مسن ترین هتریک کننده تاریخ جام جهانی فوتبال. وی در جام جهانی 2018 با 33 سال سن برابر اسپانیا هتریک کرد تا نشان دهد، سن برای او یک عدد است. رکورد مسن ترین هترک کننده جام جهانی فوتبال نیز در اختیار او است.
شماره 2 - بهترین گلزن بازی های ملی
در اکتبر 2021، رونالدو با گلزنی برابر ایرلند رکورد 109 گل ملی علی دایی ایرانی را شکست و حالا در رده ملی آقای گل جهان است. وی که 115 گل ملی در کارنامه اش دارد، بدون شک به سختی بازیکنی بتواند به رکورد او برسد.
شماره 1 - بهترین گلزن تاریخ فیفا
این رکورد نیز شب گذشته و پس از گل اول او به تاتنهام در تاریخ 12 مارچ 2022 به ثبت رسید. جایی که وی با زدن گل شماره 806 تاریخ فوتبالی ( ملی و باشگاهی) از جوزف بیکان پیشی گرفت و حالا بهترین گلزن تاریخ دنیای فوتبال اس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала