روند طی مراحل اسناد متقاضیان پاسپورت از فردا متوقف می‌شود

© Sputnik / Pouyaپاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
به آمریت‌های پاسپورت ولایات کشور هدایت داده است تا روند صدور و طی مراحل اسناد متقاضیان جدید را سر از روز یک‌شنبه متوقف کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مولوی عبدالحکیم حمدی، رییس تازه‌تعیین‌شده برای ریاست پاسپورت وزارت داخله‌ی طالبان به آمریت‌های پاسپورت ولایات کشور هدایت داده است تا روند صدور و طی مراحل اسناد متقاضیان جدید را سر از روز یک‌شنبه متوقف کنند.
در مکتوب ریاست پاسپورت با امضای حمدی عنوانی آمریت‌های پاسپورت ولایات آمده است که تنها اسناد متقاضیان پاسپورت که قبلا در آمریت‌ها ذخیره شده و در صورتی که آویزهای بانکی‌شان الی تاریخ ۲۱ حوت باشد، هرچه عاجل تا روز پنج‌شنبه هفته‌ی جاری (۲۶ حوت) به مرکز ارسال کنند.
در این مکتوب که امروز (شنبه، ۲۱ حوت) صادر شده، تأکید شده است که تا تاریخ یادشده هیچ‌گونه اسناد متقاضیان در آمریت‌های پاسپورت ولایات باقی نماند.
فعالیت ریاست پاسپورت کابل تا چهار روز دیگر متوقف شد
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
فعالیت ریاست پاسپورت کابل تا چهار روز دیگر متوقف شد
ریاست پاسپورت در این مکتوب استدلال کرده است که از آغاز فعالیت دوباره‌ی آمریت پاسپورت ولایات کشور الی اکنون، بیشتر آمریت‌های پاسپورت، اسناد متقاضیان را خلاف سهمیه‌ی تعیین‌شده طی مراحل کرده و یا اسناد نزد این آمریت‌ها متراکم شده است.
از سوی هم، ریاست پاسپورت وزارت داخله‌ی طالبان در این مکتوب نوشته است که آمریت‌های پاسپورت عرایض متقاضیان و اسنادشان را خلاف هدایت این ریاست و بدون ایجاد کمیسیون مشترک جمع‌آوری و طی مراحل کرده‌اند.
این درحالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، بیکاری و فقر گسترش یافته و تقاضا برای دریافت پاسپورت در کشور افزایش یافته است. طالبان صدور پاسپورت برای باشندگان ولایات در کابل را منع کرده و این امر سبب تراکم اسناد و ازدحام متقاضیان در آمریت‌های پاسپورت ولایات شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала