هند اشتباهی موشک به پاکستان شلیک کرد

© AFP 2023 / Arun Sankar KПуск индийского спутника IRNSS-1F
Пуск индийского спутника IRNSS-1F  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
هند اعلام کرد که به صورت تصادفی موشکی به سمت پاکستان شلیک کرده که علتش نقص فنی در جریان تعمیرات روتین بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه بروز نقض فنی کوچک، یک موشک اشتباهاً به سمت پاکستان پرتاب شده است.
در بیانیه ای این وزارت آمده است که نهم مارچ 2022، در نتیجه اقدامات ترمیم و نگهداری یک مشکل فنی به شلیک اشتباهی موشکی منجر شد. مشخص شد که این موشک در منطقه‌ای در پاکستان اصابت کرده است. ما از این بابت عمیقا متاسف هستیم اما خوشبختانه این شلیک اشتباهی تلفاتی در پی نداشت.
وزارتخانه مذکور همچنین اعلام کرد، دولت دهلی‌نو نگاهی جدی اتخاذ کرده و از دادگاه عالی کشور خواسته تا در این باره تحقیقاتی انجام دهد.
پس از این رویداد، وزارت دفاع پاکستان نیز اعلام کرد که حریم هوایی این کشور توسط یک شی پرنده مافوق صوت از سمت هند نقض شده است.
مقام‌های پاکستان گفته‌اند که این موشک مسلح نبود و در نزدیکی شهر "میان چانو" واقع در شرق این کشور و در حدود 500کیلومتری اسلام‌آباد اصابت کرد.
وزارت خارجه پاکستان در پی این شلیک کاردار سفارت هند در اسلام آباد را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را بابت این "نقض غیرمسئولانه" حریم هوایی پاکستان اعلام کند و گفت: این رویداد می‌توانست برای جان غیرنظامیان و پروازهای مسافربری خطرآفرین باشد.
پاکستان همچنین به هند هشدار داد به عواقب ناخوشایند چنین سهل انگاری توجه کند و اقدامات موثری را برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی در آینده انجام دهد.
در این میان، یکی از مقام‌های ارشد امنیتی پاکستان گفته که این رویداد هشداربرانگیز است و می‌تواند باعث تنش در وضعیت نابسامان دو کشور شود.
بر اساس اعلام انجمن کنترل تسلیحات مستقر در آمریکا، برد این موشک بین 300 تا 300 کیلومتر برآورد شده و می‌توانست اسلام آباد را از یک محل پرتاب در شمال هند هدف قرار دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала