نحوه کار حافظه انسان کشف شد

© Fotolia / Adimasمغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد
مغز مرد از مغز زن در اصل از هم چه تفاوت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
تیمی از محققان آمریکایی در یک مطالعه مکانیسم کار حافظه انسان را بررسی نمودند.
دانشمندان مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لس آنجلس ایالات متحده آمریکا در یک مطالعه جدید نحوه عملکرد حافظه را با یک کابینت فایل مقایسه نمودند که "فایل ها" و "عکس ها" سازمان یافته را ذخیره می کند.
به گفته محققان زمانی که فردی می خواهد چیزی را به خاطر بسپارد، مغز نوعی اسکن سطح انجام می دهد و با توجه به نشانگرهای از پیش تعیین شده، خاطرات لازم را پیدا می کند. همه اینها به سرعت اتفاق می افتد، زیرا مغز انسان قادر است فوراً کل مقدار "داده" موجود در آن را تجزیه و تحلیل کند.
این مکانیسم‌ها در نتیجه آزمایش‌هایی مشخص شدند که در طی آن به شرکت‌کنندگان دو نوع ویدیو - با مرزهای "نرم" و "سخت" نشان داده شد.
در مورد اول، ویدئو منطق خطی توسعه وقایع را نشان داد، در مورد دوم، رویدادها به یکدیگر متصل نبودند. در طول این آزمایش، با کمک تجهیزات ویژه، واکنش‌های مختلف مغز به ویدئوهایی از یک نوع یا دیگری ضبط شد.
مشخص شد آن وقایعی از گذشته که شخص سعی می کند در حافظه خود تشخیص دهد، می تواند زمانی نشان داده شود که مغز با محرک های خاصی در زندگی واقعی مواجه گردد.
گفتنسی است حافظه با افزايش سن رو به زوال نمي‌رود. دو عامل مهم كه كارآيي مغز را اندازه‌گيري مي‌كنند، خوني است كه در مغز جريان دارد و ديگري اكسيژني است كه مصرف مي‌شود و اين دو عامل در يك فرد سالم 70 ساله و يك فرد سالم 20 ساله دقيقا به يك اندازه است و حافظه آن‌ها به طور يكسان عمل مي‌كند. تنها موردي كه عملكرد حافظه فرق مي‌كند، تفاوت در سرعت يادگيري است. وقتي يك فرد مسن مي‌خواهد اطلاعاتي را حفظ كند نسبت به يك جوان به زمان بيشتري نياز دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала