روسیه خواستار توقف فوری فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی امریکا در نزدیکی‌ مرزهایش شد

© Sputnik / Vladimir PesnyaЗаместитель министра обороны РФ Анатолий Антонов
Заместитель министра обороны РФ Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن امروز (پنج‌شنبه، 10 مارچ) خواستار توقف فوری فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی واشنگتن در کشورهای پساشوروی شد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز اتهامات ایالات متحده امریکا در خصوص ارتکاب نقض‌هایی ادعایی توسط روسیه نسبت به توافقات کیمیاوی و بیولوژیکی را رد کرد و گفت،‌ از نظر او این اظهارات مطرح شده از سوی کاخ سفید نگرانی امریکا درباره افشای برنامه بیولوژیکی نظامی‌اش در نزدیکی مرزهای روسیه را نشان می‌دهد.
آنتونوف گفت: ما از امریکا می‌خواهیم فورا اقدام غیرقانونی در زمینه بیولوژیکی نظامی از جمله در کشورهای تشکیل شده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را متوقف کرده و دست از مانع تراشی در مسیر تلاش‌های جهانی برای تقویت سیستم توافقنامه سلاح‌های بیولوژیکی بردارد.
سفیر روسیه افزود: علاوه بر آن زمان آن رسیده واشنگتن فورا اقدام به نابودی ذخایر تسلیحات کیمیاوی خود کند.
او اضافه کرد: به امریکا یادآوری می‌کنیم تنها طرف در توافقنامه سلاح‌های کیمیاوی است که به تعهدات بین‌المللی‌اش هنوز عمل نکرده است.
این درحالی است که پیشتر، وزارت دفاع روسیه درباره تشکیل شبکه ای متشکل از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین که تحت برنامه پنتاگون کار می کنند صحبت کرد. این آزمایشگاه‌ها روی پاتوژن های طاعون و سیاه زخم کار کرده اند.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
زاخارووا: وجود آزمایشگاه های آمریکا در خاک اوکراین تهدید مستقیم برای روسیه است
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که آمریکا بیش از 200 میلیون دالر برای فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین صرف کرده است و آزمایشگاه های اداره مرکزی صحت وابسته به وزارت دفاع اوکراین نیز در برنامه بیولوژیکی-نظامی امریکا مشارکت داشته اند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در خاک اوکراین را تهدید مستقیم برای روسیه خواند و گفت که اگر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین اکنون متوقف نمی‌شود، توسعه آنها کنترول‌ناپذیر خواهد ‌شد. همچنان ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، از امریکا خواست تا اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی واقع در اوکراین و ویروس‌هایی را که در آنجا تحت تحقیق قرار دارند را، افشا کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала