کارشناس چینایی: بریکس باید وابستگی به دالر را کاهش دهد

© Photo / gcms.pl金砖国家
金砖国家 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
کارشناس مالی چین می گوید که بریکس باید وابستگی به دالر را کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، لیو یینگ، محقق موسسه تحقیقات مالی (Chongyang) در دانشگاه خلق چین، به اسپوتنیک گفت: بریکس در شرایط جدید در عرصه بین المللی می تواند به یک نیروی تثبیت کننده جهانی تبدیل شود، کشورهای عضو به دلیل تحریم های غرب نیازی به امتناع از همکاری با روسیه ندارند، برعکس باید تعامل را تقویت کنند، وابستگی به دالر را کاهش دهند، تسویه معاملات با ارزهای ملی را افزایش داده و توانایی مقاومت در برابر خطرات را تسهیل کنند.
کشورهای غربی به دلیل اوکراین تحریم های جدید ضد روسیه وضع کرده اند. به ویژه، چندین بانک بزرگ در فدراسیون روسیه، از جمله Sberbank و VTB، تحت تحریم آنها قرار گرفتند. از سوی هم اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای دیگر آسمان را بر روی هواپیماهای روسیه بسته اند.
تصویب اعلامیه نهایی توسط سازمان بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
تصویب اعلامیه نهایی توسط سازمان "بریکس"
تحریم ها جذب سرمایه خارجی را برای تعدادی از شرکت های دولتی با مشکل مواجه کرده است.
تحریم هایی برای عرضه محصولات با فناوری پیشرفته به روسیه اعمال شده است. همانطور که در کرملین اعلام شد، تحریم های غرب بسیار جدی هستند، روسیه از قبل برای آنها آماده شده بود.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیشتر گفته بود که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برای آن ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала