حنفی: از حقوق زنان پشتیبانی می‌کنیم و پالیسی ما حفظ عزت و حیثیت هر افغانستانی است

© Inamullah Samangani Twitter حنفی: از حقوق زنان پشتیبانی می‌کنیم و پالیسی ما حفظ عزت و حیثیت هر افغانستانی است
حنفی: از حقوق زنان پشتیبانی می‌کنیم و پالیسی ما حفظ عزت و حیثیت هر افغانستانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
معاون نخست، نخست وزیر حکومت طالبان با معاون کمیته ای بین المللی نجات در ارگ دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی گروه طالبان امروز (چهارشنبه، ۱۸ حوت) در تویترش نوشته است، که ‏مولوی عبدالسلام حنفی، معاون ملا محمدحسن آخند، نخست‌وزیر حکومت طالبان با میدلن سیدلر، معاون کمیته‌ی بین‌المللی نجات (IRC) در ارگ دیدار کرده است.
در این دیدار، عبدالسلام حنفی گفته که امیدوار است تا وضعیت آن‌عده زنان افغانستانی که در اثر جنگ‌ها زیان‌مند شده‌اند، از نزدیک بررسی شود تا به‌منظور رسیدگی به مشکل‌های آنان و کاهش تاثیرات جنگ‌های گذشته، به‌طور مشترک هم‌کاری شود.
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
حنفی: نیروی امنیتی 350 هزارنفری تشکیل می‌دهیم
او افزوده است، که ۵ میلیون افغانستانی به موادمخدر معتاد اند که یک میلیون آن زنان و کودکان هستند.
به گفته‌ی حنفی اگر جامعه‌ی جهانی در قسمت معیشت بدیل با دهقان‌های افغانستان کمک کند، حکومت مصمم است تا از کشت موادمخدر جلوگیری کند.
معاون نخست‌وزیر طالبان هم‌چنان تصریح کرده است، که حکومت آنان از حقوق زنان حمایت می‌کند و در فرمان ملا هیبت‌الله، رهبر طالبان مقام، ارزش و حمایت از زنان به‌گونه‌ی واضح بیان شده است.
آقای حنفی خاطرنشان کرده است، که پالیسی حکومت این است که عزت و حیثیت هر افغانستانی حفظ شود و همه در فضای امن در کشور خود زنده‌گی کنند.
‏خانم میدلن سیدلر، معاون کمیته‌ی بین‌المللی نجات با اشاره به خدمات بشری تصریح کرده است: "ما در کنار زنان و کودکان افغان قرار داریم. روز گذشته از وضعیت شفاخانه‌ها در کابل و لوگر از نزدیک دیدن کردیم که به توجه بیش‌تر نیاز دارند و ما به فعالیت‌های بشری خود در افغانستان ادامه می‌دهیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала