معمای استون هنج حل شد

CC0 / Pixabay / Мегалитическое сооружение Стоунхендж
Мегалитическое сооружение Стоунхендж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
منجمان همیشه می‌دانستند که استون هنج، چیدمانی از چندین سنگ در جنوب غربی انگلستان، جهت‌گیری‌های نجومی دارد و موقعیت ستارگان را در آسمان نشان می‌دهد. حالا محققان در مطالعه جدیدی احتمال می‌دهند که این چیدمان تاریخی یک تقویم خورشیدی باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، محققان متوجه شدند که این سنگ‌ها حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح سر جای خود قرار گرفته‌اند و هیچ وقت جابه‌جا نشده‌اند. به علاوه، منجمان همیشه می‌دانستند که این سنگ‌ها باید در قالب یک واحد مثل یک تقویم کاربرد داشته باشد. با این حال، تا مدت‌ها تصور می‌شد که این بنا برای مراسم‌های معنوی خاص استفاده می‌شد، اما حالا به نظر می‌رسد که مردم 4500 سال پیش باهوش‌تر از تصورات ما بودند.
تیم تحقیقاتی دانشگاه "بورنموس" (Bournemouth) انگلستان در این مطالعه کاربرد کلی استون هنج را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها متوجه شدند که دایره سنگ‌ها نمایشی فیزیکی از یک سال کامل است. این بنای 4500 ساله بر اساس یک سال شمسی اعتدالی ساخته شده که 365.25 روز در نظر گرفته می‌شود.
کاربرد خارق‌العاده این بنا در انقلاب تابستانی و زمستانی بهتر مشخص می‌شود. انقلاب تابستانی و زمستانی در نجوم به زمانی تلقی می‌شود که خورشید در بالاترین و پایین‌ترین نقطه از مدار فرضی خود به دور زمین قرار گرفته باشد. در این روزها، خورشید داخل قابی از سنگ‌ها قرار می‌گیرد و محوری که از مرکز دایره سنگ‌ها عبور می‌کند، انقلاب تابستانی و زمستانی را نشان می‌دهد.
تقویم خورشیدی استون هنج
استون هنج از دو نوع سنگ ساخته شده: سنگ‌های سارسن بزرگ و سنگ کبود کوچک‌تر. به نظر می‌رسد که تخته سنگ‌های کبود صدها سال قبل از سنگ‌های سارسن به استون هنج منتقل شدند و سارسن‌ها از منطقه‌ای نزدیکتر به آنجا رفتند.
© Photoعکس
عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عکس
دایره‌ای با 30 سارسن ایستاده شکل گرفته که روزهای یک ماه را نشان می‌دهد و هر ماه شامل سه هفته 10 روزه می‌شود. 12 ماه سی روزه می‌تواند 360 روز سال را نشان دهد، اما برای تکمیل پنج روز آخر به محاسبات دیگری نیاز است. گروهی از سنگ‌ها به نام تریلیتون که داخل دایره اصلی قرار دارد پنج روز باقی مانده را کامل می‌کند. چهار سنگ دیگری که در بیرون این دایره قرار دارد، برای نشانه‌گذاری آغاز یک سال شمسی است که در هر چهار سال به یک روز اضافه نیاز دارد.
کشورهای شرق مدیترانه حدود سه هزار سال قبل از میلاد این تقویم را توسعه دادند و حدود 300 سال بعد، مصر این تقویم را به عنوان تقویم رسمی خود شناخت. این تقویم به طور گسترده در 2600 سال قبل از میلاد و در آغاز پادشاهی قدیم انگلستان استفاده می‌شد. البته ممکن است تقویم استفاده شده در استون هنج تحت تاثیر فرنگ‌های دیگر قرار گرفته باشد و به شکلی که امروزه محققان احتمال می‌دهند، در آمده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала