پوتین به مکرون از تحریک رادیکال های اوکراینی در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا خبر داد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции "Форт Брегансон"
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه به رئیس جمهور فرانسه درباره تحریک رادیکال های اوکراینی در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اطلاع داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه را به تفصیل از اقدامات تحریک‌آمیز سازمان‌دهی شده از سوی رادیکال‌های اوکراینی در منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا مطلع کرد.
پیش از این، به ابتکار طرف فرانسوی، گفتگوی تیلیفونی بین سران کشورها صورت گرفت.
بر پایه این گزارش، ولادیمیر پوتین در پیوند با نگرانی ابراز شده از سوی امانوئل مکرون درباره اطمینان از ایمنی نیروگاه های هسته ای در خاک اوکراین، به تفصیل از تحریک سازماندهی شده از سوی رادیکال های اوکراینی در منطقه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا با مشارکت یک گروه خبرابکار اطلاع داد.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи на юге Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
گفت و گوی تیلیفونی پوتین و مکرون
به گفته وزارت دفاع روسیه، در شب جمعه در قلمرو مجاور نیروگاه اتمی زاپوریژیا، "رژیم کی یف تلاش کرد تا یک اقدام تحریک آمیز هیولایی انجام دهد". نزدیکای ساعت 2 بامداد، در حین گشت زنی، یک گشت سیار گارد ملی روسیه مورد حمله یک گروه خرابکاران اوکراینی قرار گرفت - از پنجره های چندین طبقه یک مجتمع آموزشی واقع در بیرون از نیروگاه، آتش شدید از سلاح های سبک به روی آن گشوده شد. گارد ملی نقاط تیراندازی خرابکاران اوکراینی را با شلیک متقابل سلاح های سبک سرکوب کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که گروه خرابکاران اوکراینی با بیرون شدن از ساختمان، آن را به آتش کشیدند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2022
سازمان ملل خواستار دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای در اوکراین شد
سرلشکر ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: آتش نشانانی که پس از آتش زدن مرکز آموزشی نیروگاه هسته ای زاپوریژیا، آتش را از بین بردند، اکنون به طور عادی کار می کند، پس زمینه تشعشعات طبیعی است.
روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرجنگی کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала